Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:18

Ik heb een Lexington in de verkoop gehad. Tweedehands, maar was amper 10 keer mee gereden denk ik.
Echt een heel knap zadel, mooi om naar te kijken, fijne zit. Maar.. zo slecht qua pasvorm. Ik ben het bij verschillende klanten gaan passen en overal zag ik hetzelfde: het zadel kipte enorm naar voor. Kan natuurlijk gebeuren, maar het ging zo op elk type paard, dus dat vond ik vreemd..
Uiteindelijk is het zadel teruggegaan naar de verkoper, want ik vond er geen geschikt paard voor.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:24

Mallootje schreef:
Ik heb een Lexington in de verkoop gehad. Tweedehands, maar was amper 10 keer mee gereden denk ik.
Echt een heel knap zadel, mooi om naar te kijken, fijne zit. Maar.. zo slecht qua pasvorm. Ik ben het bij verschillende klanten gaan passen en overal zag ik hetzelfde: het zadel kipte enorm naar voor. Kan natuurlijk gebeuren, maar het ging zo op elk type paard, dus dat vond ik vreemd..
Uiteindelijk is het zadel teruggegaan naar de verkoper, want ik vond er geen geschikt paard voor.


Ik heb dit zadel ook op die van mij gehad en ik had precies hetzelfde! Fijn zadel maar ik kiepte gigantisch naar voren

Marusch25
Berichten: 151
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:36

Ik had dit probleem ook bij de macrider olympic

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:35

Dat is vreemd, dat heb ik dan weer totaal niet en rij op 3 verschillende macrider zadels.. Echter wel allemaal springzadels, misschien dat daar het verschil in zit.

FHS

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Putten (Gld)

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:03

Ik kan iedereen aanraden een zadel te kopen bij een zadeldeskundige, die is aangesloten bij de Beroepsvereniging van Zadeldeskundigen (zie www.zadeldeskundigen.nl).
Dan heb je in ieder geval een deskundige, die uitgebreid is opgeleid én gediplomeerd/gecertificeerd is.
Deze beroepsvereniging heeft een Klachtencommissie. Mocht het toch nog misgaan en de verkoper 'niet thuis' geven, dan heb je in ieder geval iets om op terug te vallen.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:31

Ik denk dat mijne ook maar weg gaat.. als er iemand is geweest om m aan te passen ligt het goed, maar een maand later weer scheef.. wordt er zo onderhand een beetje hondsdol van

FHS

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Putten (Gld)

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:41

Misschien een second opinion van een zadeldeskundige laten uitvoeren. Als het zadel echt niet goed is aangemeten, heb je wel een punt richting de verkoper.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:28

Hier ook een aantal MacRider zadels. Allemaal scheef.

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:51

Owh wat ben ik blij dat ik dit topic even lees.
Wou ook graag een Mac rider omdat ze er mooi en fijn uit zien.
Maar na deze verhalen wil ik er dus echt geen 1.
maar wat zijn dan wel goede kwaliteit zadels.
ik vind dit zo moeilijk

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:14

De pasvorm is bij mijn paard juist weer perfect, heb meerdere zadels opgehad en een paard met een momenteel erg gevoelige rug. De enige twee zadels waar zij goed mee loopt zijn die van Mac Rider (grand prix en grand prix pro uit mijn hoofd). Helaas niet zo'n groot budget maar ik mag gelukkig deze zadels tot die tijd gebruiken. Andere zadels passen heb ik opgegeven door haar extreme reactie onder de zadels en gevoelige rug.

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:57

Tsja paarden verschillen nou eenmaal. Ze loopt al bijna een jaar onder een Mac Rider zadel en ik heb nooit problemen gehad. Wou graag een eigen zadel maar heb nog niet genoeg gespaard voor een nieuwe Mac Rider dus ben tweede hands zadels gaan passen met zadelmaker erbij. Mijn oh zo brave paard kwam RECHT overeind en raakte compleet in paniek. Dit is helaas gebeurd met verschillende zadels, ik luister naar mijn paard en die geeft duidelijk aan dat de huidige zadels goed liggen en de zadels die ik geprobeerd heb dus niet. Ze heeft nooit een gevoelige rug gehad maar zo'n ervaring waarin ze zo in paniek raakte heeft helaas wat angst met zich mee gebracht en ze heeft heel veel moeite gehad om haar rug los te laten. Opzadelen was al teveel. Na lang en veel trainen aan de longe gaat het nu gelukkig weer goed. Maar ik leg dus nooit meer een ander zadel op dan de twee modellen van Mac Rider waar zij wel goed onder loopt.

Maargoed zoals ik al zei; paarden verschillen nou eenmaal en meningen ook :). Ik ga mijn paardje niet nog een keer aan zo'n vervelende situatie blootstellen, even hard sparen nu.

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:11

Mijn macrider past op 2 paarden van mij.
Wat ik wel heb gedaan is de vulling van het zadel helemaal leeg laten halen.
De kussens vond ik nl echt veel te hard opgevuld!!!
Nu heb ik er echte wolvulling inzitten en zijn de kussens lekker zacht voor de paardenrug.
Ik merk aan mijn paarden dat ze dit goed bevallen.
Ik heb paarden met erg korte ruggen en heb veel moeite om een zadel te vinden die niet te lang is voor hun ruggetjes.
De macrider zadels zijn zadels waar geen keilkussens onder zitten en hebben een mooi breed tussenkanaal, waarbij de wervelkolom helemaal vrij ligt.
Dat soort zadels passen het beste op mijn paarden.
Zo zie je maar weer dat het heel persoonlijk is!

Wat ik wel vaak tegen kom is dat deze zadels te nauw worden aangemeten bij de schoft. Het zadel ligt er dan te hoog op zeg maar.
En doordat de vulling dan zo hard is begint het zadel te knellen, dat lijkt me dan weer niet fijn voor de paarden!

Esmee_1234
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:08

Ik vind het echt erg om te lezen hoeveel mensen negatief over macrider spreken!
Ik weet toevallig dat er zadels in de markt zijn geweest welke pure namaak waren en ook medewerkers die zich voordeden als medewerkers, maar alles behalve waren. Zij konden ook absoluut niet opvullen en verzorgde echt een super slechte services. :(

Ik heb 4 MacRider zadels en werkelijk nog nóóit problemen mee gehad. De laatste heb ik een maand geleden aangeschaft. De twee vrouwen die er nu werken zijn echt heel erg aardig en ik hoef maar te bellen of ze staan er! Ook al zit ik met me stal in Limburg en zitten zij gevestigd in Putten. :-) *\o/*

En moeten jullie eens na gaan wat deze mensen voor de talenten betekenen en doen. Als je de macrider cup wint krijg je een compleet nieuwe set (zadel, hoofdstel alles erop en eraan) dat is toch ook wat waard???

Laten we dit forum niet als afzeikmedium gebruiken. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand bewust een zadel zal aan meten in de hoop dat een paard er (zeer ernstig..) van geblesseerd raakt. Ik weet zeker dat ze bij MacRider ook paardenmensen zijn en dat is t ergste wat je als paardeneigenaar kan overkomen. /3
T is al erg genoeg wat de mensen van MacRider is overkomen door die oplichters! :(

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:51

Moderatoropmerking:
Zojuist een flink aantal berichten verwijderd die niet aan de regels voldeden en reacties daarop. Alleen ervaringen uit de eerste hand zijn toegestaan en deze ervaringen dienen neutraal omschreven te worden. Waarschuwingen zijn niet toegestaan.

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:11

@Esmee_1234, waar zie je dat dan aan dat ze namaak zadels aanbieden?
Er staat toch Macrider op elk zadel en ze hebben allemaal een nummer toch?

Esmee_1234
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:01

@morocco ze zijn inmiddels weer uit de markt hoor! Maar hoorde het via via. Ik ben super blij met me zadels <3 en hoofdstellen en raad ze echt aan iedereen aan! Net een luie stoel waar je in gaat zitten en me paarden hadden ineens zoveel meer ruimte voor in de schouders. Niet voor niks he dat Diederik en Alex van Silfhout al vanaf t eerste uur op en met macrider spullen rijden! *\o/*

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:36

Ja, Ik denk dat er bij elk merk zadels wel mensen zijn die niet tevreden zijn. Daar ontkom je bijna niet aan.
Het heeft vooral veel te maken met degene die het zadel aanpast op het paard. Je vertrouwd de zadelmaker, maar je moet er zo langzamerhand zelf ook veel verstand van hebben anders smeren ze je van alles aan om maar te kunnen verkopen. En dat gebeurt echt niet alleen bij de Macriders hoor!

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:11

morocco schreef:
Mijn macrider past op 2 paarden van mij.
Wat ik wel heb gedaan is de vulling van het zadel helemaal leeg laten halen.
De kussens vond ik nl echt veel te hard opgevuld!!!
Nu heb ik er echte wolvulling inzitten en zijn de kussens lekker zacht voor de paardenrug.
Ik merk aan mijn paarden dat ze dit goed bevallen.
Ik heb paarden met erg korte ruggen en heb veel moeite om een zadel te vinden die niet te lang is voor hun ruggetjes.
De macrider zadels zijn zadels waar geen keilkussens onder zitten en hebben een mooi breed tussenkanaal, waarbij de wervelkolom helemaal vrij ligt.
Dat soort zadels passen het beste op mijn paarden.
Zo zie je maar weer dat het heel persoonlijk is!

Wat ik wel vaak tegen kom is dat deze zadels te nauw worden aangemeten bij de schoft. Het zadel ligt er dan te hoog op zeg maar.
En doordat de vulling dan zo hard is begint het zadel te knellen, dat lijkt me dan weer niet fijn voor de paarden!


Mijn merrie heeft inderdaad ook een wat kortere rug ;). En heeft ze ook echt belang bij schoudervrijheid wat Macrider toch wel meer biedt! Misschien dat de zadels op onze paarden juist zo goed passen.

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:29

Dat zou kunnen ja, ik heb mijn zadel ook wel eens mee naar lesklanten om te passen en meestal ligt ie ook goed op andere paarden. Ook paarden met een hoge schoft.
De mijne heeft een enkel zweetblad en dikke kniewrongen, daar past geen ruiter op die iets dikke bovenbenen heeft, maar er zijn verschillende modellen verkrijgbaar.
Maar nogmaals, elk merk heeft voor en tegenstanders.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:50

Ik kan een Mac Rider Olympic overnemen voor een leuke prijs, maar na het lezen van dit topic begin ik weer te twijfelen :o Het is werkelijk een pracht van een zadel.

Waar moet ik op letten bij het zadel?
Ik laat het passen door een goede zadelfitter, dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 29-04-14 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte wat niet uit de eerste hand is verwijderd. Alleen ervaringen uit de eerste hand zijn toegestaan.

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:26

Gewoon afwachten wat de zadelfitter er van vind.
Misschien de vulling opnieuw voorzien van echt wol?

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:12

_KellyAV schreef:
Ik denk dat mijne ook maar weg gaat.. als er iemand is geweest om m aan te passen ligt het goed, maar een maand later weer scheef.. wordt er zo onderhand een beetje hondsdol van


is je paard niet scheef? of zit je zelf scheef?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:29

nombrado schreef:
_KellyAV schreef:
Ik denk dat mijne ook maar weg gaat.. als er iemand is geweest om m aan te passen ligt het goed, maar een maand later weer scheef.. wordt er zo onderhand een beetje hondsdol van


is je paard niet scheef? of zit je zelf scheef?


Mijn zadel ligt inmiddels helemaal goed. Paard is op rechts iets armer bespierd waardoor het zadel die kant op zakte en hij gooide mij die kant op ;) het problem is inmiddels opgelost en ik ben er blij mee

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:02

Fijn. Kan heel goed hoor...., als het paard iets scheef ontwikkeld is, dat het zadel daardoor scheef zakt.
Super dat het is opgelost.
Kan overigens met elk merk gebeuren hoor, niet alleen met Macrider.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 06:25

Ja zeker weten! Maar het begon wel een beetje op te vallen haha