'Tennisracket' pad van gel/schuim?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien_x

'Tennisracket' pad van gel/schuim?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:13

Hallo!

Ik heb een vraag over mijn zadel.
Het zadel dat op mijn paard ligt, is voor mijn paard perfect. Het past goed en geeft het paard alle ruimte in de rug en schoft (beoordeeld door zowel osteopaat als zadelmaker). Alleen één nadeel: ik krijg er een ontzettende stoelzit van. Die heb ik van mijzelf natuurlijk al wel een beetje, maar dit zadel stimuleert deze houding daar ook bij.
Dit weet ik omdat ik laatst met een zadel van een vriendin van mij gereden heb, en mijn houding daar direct verbeterde. Hmmm!

Nou zit ik met een dilemma. Het zadel ligt op mijn paard goed zo en wil ik er eigenlijk niets aan doen, maar ik wil ook een nette houding. Nou werd ik op het idee gebracht om een 'tennisracket' gel/schuim pad aan te schaffen om het zadel íets te verhogen (is ook maar iets nodig, heb het eenmalig met een bontje geprobeerd, maar het bontje verhoogd voor ook en dat wil ik niet).

Nu is mijn vraag aan jullie: heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, welke en waar zou ik een geschikte pad eventueel aan kunnen schaffen?

Groetjes,
Jolien

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:14

Dan past het zadel dus niet zou je zeggen?

kleinvosje

Re: 'Tennisracket' pad van gel/schuim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:15

Op het moment dat je onder een goed liggend zadel meer dan alleen een dun dekje legt, ligt het niet goed meer. Heb je foto's waarop we kunnen zien hoe je zit, en eventueel tips kunnen geven?

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:16

Het zadel past het paard, maar mij niet helemaal (denk ik). Maar financieel gezien kan ik het niet opbrengen er op dit moment iets anders aan te doen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:17

Als het zadel goed ligt, moet je er niets onder leggen. Net wat ik hierboven al zei. Laat eens foto's zien hoe je zit, dat kost geen geld.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:19

kleinvosje schreef:
Op het moment dat je onder een goed liggend zadel meer dan alleen een dun dekje legt, ligt het niet goed meer. Heb je foto's waarop we kunnen zien hoe je zit, en eventueel tips kunnen geven?

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet of ze duidelijk zijn voor wat we willen weten.. Maar op dit moment heb ik geen betere foto :o

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:24

Brand maar los!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:25

Ik zie niet echt een stoelzit? Beugels langer, kuit/hak naar achter en klaar, je bovenbeen ligt wel redelijk tot goed.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:29

Oke, dan valt het misschien nog mee. Bedankt iig voor je reactie!

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:31

Je wil iets OP je zadel toch? Niet ONDER je zadel?

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:33

Nou in eerste instantie er iets ónder. Maar als erop ook iets bevorderd, dan wil ik dat ook proberen! Deze foto's zijn misschien niet heel duidelijk (handig), maar betere foto's heb ik niet. Alleen door mensen die mij hebben zien rijden en eigen ervaring weet ik dat ik wel tekenen heb van zo'n klassieke stoelzit.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:34

Bij de stoelzit zit je met je knieën hoger, horizontaler, je onderbeen is je enigste probleem, bij stoelzit is het gehele been een probleem.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:34

Op foto 1 lijkt het zwaartepunt van het zadel flink achter het midden te liggen (zadel ligt achterover), wat ook je zit zeker kan verklaren.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:43

Ik vind het vanaf deze foto's nog best meevallen met de stoelzit. Ben het eens met de andere reacties die zeggen dat je beugels wat langer mogen. Voorin je zadel zitten, rechtop, met een lang been. Ik denk dat je dan al een heel end komt.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:44

Oke bedankt allemaal!

epic_gram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:49

Als je onder een goedpassend zadel ook maar iets tussenlegt, ligt het dus niet goed meer lijkt mij?

Ik denk inderdaad je beugels wat langer. Vraag ook eens andere mensen of ze erop willen letten.

Het is zonde om je goedzittende zadel niet meer passend te maken.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:51

Ik vind je zadel wat achterover liggen en de zitmaat lijkt mij aan de kleine kant voor jou. Ik zou niet met onderleggers gaan klooien, maar een zadelmaker laten kijken of dit zadel comfortabel voor jou en passen voor je paard gemaakt kan worden.

JNFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:12

Ik zie ook geen stoelzit. Je zit redelijk netjes. Echter, zoals al eerder werd gezegd moet een zadel goed liggen als er alleen maar een dun dekje onder ligt. Ik zou misschien overwegen opnieuw naar je zadel te laten kijken en ervoor zorgen dat hij goed ligt zonder gelpads of andere dingen eronder.

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:15

Je zadel vind ik ook wat ver naar voren liggen. Je zadel ligt nu op de schouder. ik denk dat als je zadel verder naar achter gaat dat het probleem dan al opgelost is, want nu wordt het zadel aan de voorkant te veel omhoog getild door deze ligging. Je paard heeft denk ik wel voldoende ruimte/lengte in de rug om het zadel iets naar achteren te leggen.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 20:58

xdesix schreef:
Je zadel vind ik ook wat ver naar voren liggen. Je zadel ligt nu op de schouder. ik denk dat als je zadel verder naar achter gaat dat het probleem dan al opgelost is, want nu wordt het zadel aan de voorkant te veel omhoog getild door deze ligging. Je paard heeft denk ik wel voldoende ruimte/lengte in de rug om het zadel iets naar achteren te leggen.

Deze ga ik uitproberen! Dankjewel. Mocht het niet werken dan ga ik er idd nog even weer naar laten kijken! Bedankt allemaal :)