Goede beenbeschermers, ook geschikt voor buitenrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

apollootje

Goede beenbeschermers, ook geschikt voor buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 18:15

Beste bokkers,

Jullie weten vast raad!
Mijn pony word best fanatiek getraind en staat ook altijd rondom in de beschermers. Zolang zij normaal loopt is er niets aan de hand, maar wanneer zij onverwachts een rare sprong maakt kan ze wondjes maken op de meest gekke plekken. Zeker nu zij weer rondom op ijzers staat, ben ik mij ervan bewust dat ik haar benen moet beschermen met goede veilige beschermers.

Op dit moment gebruiken wij om de voorbenen gewoon simpele peesbeschermers van BR met evt springschoenen. Om de achterbenen heb ik nog geen fijn passende bescherming kunnen vinden. De strijklappen die bij een peesset zitten passen mijn pony niet, omdat zij van voor maat Cob heeft en dat word om de achterbenen echt te klein. Gewoon eenvoudige strijklappen, met bescherming aan de binnenkant en klittenband aan de buitenkant, blijven slecht op hun plek.

Naast rondjes hobbelen in de bak doen wij veel andere dingen en daarom moeten de beschermers ook voor veelzijdig gebruik geschikt zijn, oa:
* dressuur
* springen
* boscrossen
* buitenrijden
Dat houd dus in dat de beschemers tegen water en zand moeten kunnen en ook geschikt zijn bij warmere temperaturen.

Welke beenbeschemers zijn nou echt fijn en vooral goed voor de benen van het paard?
Of terwijl, wat kunnen jullie mij aanraden?
Laatst bijgewerkt door apollootje op 04-06-13 18:28, in het totaal 2 keer bewerkt

snorkel1986

Re: Goede beenbeschermers geschikt voor buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:19

zou voor een cross beschermers gaan alleen zijn die vaak behoorlijk prijzig en slijten ze wel redelijk als je ze veel gebruikt (deed ik ook cros beschermers van pe ) nu voor gewoon dressuren in de bak en longeren weer in gewone peesjes, buitenrijden , springen , crossen in de cross beschermers met springschoenen aan ( 1x pees bless is genoeg

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:23

Tja als mijn onbeschermende paarden rare sprongen maken zullen ook zij ongetwijfeld wondjes hebben.

Als het niet nodig is, gewoonweg geen zooi aan je paard hangen. Voorkom je ook blessures mee.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 18:26

Wat zijn dan goede cross beschermers?

IndianLady ben ik met je eens!
Maar mijn pony tikt zichzelf wel zo vaak aan, dat ik het wel echt nodig vind om haar benen te beschermen om evt blessures te voorkomen.
Laatst bijgewerkt door apollootje op 04-06-13 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:28

klopt ook maar in de wei krijgt ze ook niks om behalven als ze de 1e dag weer 4 kant op ijzers staat
maar tijdens rijden / longeren tikt ze behoorlijk aan wat er dus toe lijd dat ze uitgezonderd in de dressuur ring of alleen stappen geen pees beschermers om krijgt rest wel

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:30

moet je je zelf even in verdiepen het ene paard pas het ene merk beter als het andere
ik zelf ben tevreden over mijn pe's maar ze slijten snel als deze versleten zijn ga ik kijken na dalmar's dit omdat ik de ventilatie op de pees wil hebben ivm oude peesblessure andere merken hebben dit volgen mij niet (hoewel een nieuw type van new geloof ik ook)

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 18:32

Oke, dankjewel snorkel1986
Zelf ben ik helemaal niet bekend met cross beschermers, dus van elke mening/ervaring kan ik wat leren.

arjanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:10

Ik heb NEW crossbeschermers, zijn hele fijne beschermers
Ze zijn echt overal voor geschikt en heel licht.
Klitterband gaat ook lang mee, ik heb er van alles meegedaan en ze leven nog haha.
Nieuw zijn ze vrij prijzig, maar 2e hands valt t mee :)
Linkje:
[url]http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/paarden-en-pony-s-beschermers/m675863539-nog-nette-crossbeschermers-van-new.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
[/url]

Himawari

Re: Goede beenbeschermers, ook geschikt voor buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:42

Ik heb de Eskadron Allround beschermers. Omdat mijn paard niet echt groot is heb ik wel voor alle vier de benen de voorbeenbeschermers gekocht.

Bellavie

Re: Goede beenbeschermers, ook geschikt voor buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:24

Eskadron beviel mij ook goed.