Riding singel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Francii

Riding singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 17:44

Hallo,

heeft iemand toevallig ervaring met een Riding singel ?

Ik ben namelijk op zoek naar een longeersingel,
maar ik merk ook dat ik niet goed ben in het zonder zadel rijden.
Normaal heb ik een hele vaste zit, maar soms glij ik heel iets weg of schuif ik naar achteren. Als mijn paard dat merkt gaat die proberen te galopperen, is die moeilijk terug te krijgen, gaat ie extra snel draven en vlieg ik er altijd af :(

Ik heb ook nog een paar vragen erover :
1. Waar bevestig je de stijgbeugels ? (in een rondje ring lijkt me niet handig en naast het handvat lijkt me te hoog)
2. Welk materiaal is het? de riempjes lijken namelijk wel van leer, maar de rest niet.
3. wat is je mening erover? raad je het anderen aan of juist niet (en waarom ? )

Nog even een foto / extra informatie over de Riding singel:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =mympBuyer

& nog even voor iedereen (ook als je geen ervaring ermee hebt):
Denken jullie dat je hierdoor écht steviger zit, en dat je het ook als longeersingel kan gebruiken ?
Of denken jullie dat het er mooi uit ziet, maar dat je meer hebt aan een longeersingel & een voltige singel apart ?

Bedankt voor het lezen !
Een reactie zou geweldig zijn :)

Duhelo

Re: Riding singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:48

volgens mij kun je het ook wel als longeersingel gebruiken, te zien aan de ringen.
Handvaten zijn handig, beugelriemringen vind ik absoluut niet goed. Je wil dat ding gebruiken om je zit te verbeteren, dan heb je de beugels al zeker niet nodig, daarnaast komt dan alle druk van je beugels op een hele kleine oppervlakte terecht op je paard zijn rug. Dit zal hij zeker niet leuk vinden en kan zorgen voor lelijke drukplekken (het is niet voor niets dat zadels ofwel een boom hebben, of dat boomloze zadels werken met drukverdelende panelen ...)

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 18:42

Oh ja, heel erg bedankt !
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.
Ik las ergens dat er ook speciale ringen zijn voor de stijgbeugels, dus ik vroeg me af waar dan. Ik wilde ze eigenlijk alleen gebruiken voor het opstappen, maar dat plan heb ik nu ook maar weggestreept.
Dan toch maar leren om zonder hulp op het paard te klauteren. :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:47

dan nog zijn het geen STIJGbeugels dus zul je sowiso zonder beugels moeten opstappen ;)
vind beugels ook een slecht idee . die handvaten zijn voor jou fijn als je even je balans kwijt bent.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:03

als de stijgbeugel enkel gebruikt wordt om op te stappen zie ik niet zozeer een probleem (alhoewel dat de opstijghulp van buitenzinnig (www.buitenzinnig.nl) dan misschien comfortabeler is.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:10

ik heb wel eens gewoon gereden met zon simpele longeer singel en een dekje eronder. zoiets als dit: http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... ingel.html

vond het echt verrot, die kussentjes zaten heel erg in de weg voor mijn been. Ik zou als ik jou was lekker doorsparen en een tweedehandse barebackpad kopen. dan zit je veel lekkerder.

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 21:34

unihorses schreef:
dan nog zijn het geen STIJGbeugels dus zul je sowiso zonder beugels moeten opstappen ;)
vind beugels ook een slecht idee

Ik snap je niet helemaal ??

Duhelo, bedankt voor de tip ! Daar zal ik zeker nog even naar kijken !

PocoGaucha, ook heel erg bedankt. Pas nu zie ik dat het echt heel vervelend moet rijden als je je benen wat optrekt .. ;) Een barebackpad is dat inderdaad een beter idee !

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 16:46

schopje :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:50

Je kan hier mee rijden. Het is een basis voltige singel door de handvaten. Beugels zou ik er niet aan bevestingen want zoals gezegt is drukt de singel op een kleine oppervlak. Maar ook je benen liggen niet goed! Je gaat achter de singel zitten, welk zadel voor voor jou de beugels hangen? Dat kan nooit goed zitten.
Je kan ook met een barebackpad rijden. Dat is een gelijk een stuk beter voor je paard zijn rug:)

lanadelrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:53

Lijkt wel een beetje een voltige singel :j!
Als ik het zo zie, had ik er niks aan bevestigd ! Ik denk dat het anders kapot gaat en niet veilig is! Je hebt speciale pads die zachter zijn voor je kont en fijner op je paard zijn rug liggen.