Hoofdstel, extra full of ruim vallende full.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ankehoix

Hoofdstel, extra full of ruim vallende full.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 17:02

Hallo iedereen! :D

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kwam niet erg veel tegen waar ik iets aan had.
Ik heb een fries x percheron met een vrij groot hoofd. Hij heeft nu een (vreselijk oud) hoofdstel extra full maar ik heb geen idee welk merk het is, volgens mij is het een 'zelf inelkaar gezet' hoofdstel en ik ben ook bang dat het niet meer heel lang mee gaat (niet goed onderhouden etc).
Nu ben ik opzoek naar een gewoon mooi hoofdstel extra full, of een ruim vallende full. Iemand suggesties?
Met name de keelriem en neusriem zijn bij meneer erg snel te kort. Bakstukken niet.
De enige hoofdstellen die ik vind in deze maat zijn die van €165,- dat is me toch echt iets te duur :\
Wel graag gewoon een mooi en goed hoofdstel, mag ook zeker weten wel wat meer kosten dan €30,- / €40,- :)
Rondgenaaid zou helemaal mooi zijn, maar die vond ik dus alleen van €165,-. Op marktplaats en de boktmarkt heb ik al wat rondgezocht maar kon nou niet echt iets vinden waarbij ik er dacht op vooruit te gaan vergeleken met het hoofdstel dat ik nu heb.

Ik hoop dat iemand de oplossing voor mij heeft, ik had wel gehoord dat bepaalde hoofdstellen van HH ruim vielen? alleen geen idee meer welke.

Alvast bedankt. :)

Kirsha

Re: Hoofdstel, extra full of ruim vallende full.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:59

Hmm, het hoofdstel dat ik heb (Divoza huismerk :D) valt vrij ruim, mijn verzorgpaard had ongeveer dezelfde maat als jouw paard denk ik en ik had nog wel een aantal gaatjes over, kon zowel groter als kleiner. Dit was een full. Baseline heet het merk, het kost geen druif en was nog best goede kwaliteit ook. Enige nadeel was wat je zelf ook al noemt: de keelriem was aan de korte kant... Neusriem viel mee, die ging bij mij op het derde gaatje, paardlief had een behoorlijke neus dus ik denk dat dat voor jou ook wel zou meevallen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:08

ik koop mijn bitten (19,5 cm) hier ze hebben er ook grote halsters en hoofdstellen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:10

Kieffer hoofdstellen vallen over het algemeen erg groot

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 19:24

Dankjulliewel! Zal er even naar kijken. En anders maar even die hoofdstellen bekijken in de winkel.

Bedankt voor de site Morrie! Ziet er inderdaad top uit :)

Iris92, heb je een advertentie staan?

Nibbit, kieffer had ik inderdaad al van gehoord. Dat is ook wel fijne kwaliteit!

Tourrebout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:28

Deze kwam ik tegen op Agradi afgelopen week. http://www.agradi.nl/br-hoofdstel-avulo ... -xfull.htm
Simpel hoofdstel, maar je kunt hem eventueel opleuken met een mooie frontriem. Ik heb zelf afgelopen week ook een hoofdstel op Agradi besteld in deze prijsklasse en ben zeer tevreden! Ik had eerder altijd hoofdstellen van rond de 100 euro, maar de kwaliteit is niets minder. Je kunt ook op maat sorteren en ze hebben 18 hoofdstellen in de maat X-full als ik me niet vergis.. Succes!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:10

Ik heb via de Bokt Markt een tweedehands Passier Juno kunnen kopen in Xfull. Nieuw zijn die ook nog rond de €130,-. Horze heeft een aantal modellen die leverbaar zijn in Xfull en ook redelijk leuk geprijsd.

Soepkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:00

Epplejeck heeft ook full die ruim valt. Rogan heeft die ook, blij een.passende te hebben gevobden!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:03

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:26

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:28

Bedankt voor al jullie reacties!
Ik krijg morgen of maandag eentje even te leen van iemand, zo een van epplejeck zoals adrie256 zei.
Als deze past bestel ik "m anders kijk ik even door naar jullie voorstellen! :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:11

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:37

De hoofdstellen van QHP Vallen ook goed ruim, ik heb altijd full maar in deze heb ik cob nodig.. Dus misschien is de full wel passend voor jouw paard?

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:50

leuk he, zoeken naar een mooi extra full hoofdstel, drama, ga dinsdag naar Duitsland waar ik een extra full kieffer heb besteld.

ooteman heeft extra full hoofdstellen
HH heeft extra full hoofdstellen (kun je laten bestellen, liggen meestal niet in de winkel)
Kieffer ook.
en gewoon in een goede ruitershop vragen naar extra full hoofdstellen.

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:27

Ik heb er een van de ooteman. De vantaggio topic. Doe ik al jaren mee en hij is nietzachtzinnig met zn spullen.
Daarvoor had ik er een van Nickys keet, daar loopt nu een ander manegepaard mee

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:59