zadel voor ophogen met Gelpad verhogend voor

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Twirrekwpn

zadel voor ophogen met Gelpad verhogend voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 11:08

Heel bokt al afgezocht maar geen antwoord op mijn vraag gevonden. Dus maar een topic geopend..

Mijn zadel ligt voor te laag, rug is iets hoger dan schoft waardoor ik scheef naar voren kom te zitten.
Nu wil ik tijdelijk, tot de zadelmaker is geweest en/of er een nieuw zadel is, proberen om dit probleem op te lossen.
Hoorde van mn instructrice dat ik dan een Gelpad Verhogend Voor onder het zadel kan doen waardoor alleen de voorkant van het zadel opgehoogd word.

Heeft iemand ervaring met gelpads? Werkt het echt goed om alleen de voorkant van het zadel op te hogen? Blijft het goed liggen?
Of is het t geld niet waard omdat het maar tijdelijk is?
Of heeft iemand een andere tip waardoor ik dit probleem tijdelijk kan oplossen?

Kelszz_

Re: zadel voor ophogen met Gelpad verhogend voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:43

ik heb gereden met een frontriser. Nou ik ben er helemaal gek op!
Deze vult bij mijn merrie de ruimte rondom haar schoft / leegte van haar schouders op waardoor mijn zadel van voren ineens veel beter kwam te liggen. een echte aanrader dus!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:47

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:34

Misschien is een Prolite Front riser iets voor je. Maar ik zou adviseren om een zadelmaker/passer het juiste advies te laten geven nadat deze je paard heeft onderzocht en dan weet WAAROM het zadel niet goed ligt.
Een zadel hoort niet op de schoft te liggen, gemiddeld is dit 2/3 vingers achter het schouderblad. Er zijn uitzonderingen, maar laat dit eens onderzoeken.

@ LiiNd_Y: Wanneer een paard niet hoeft te werken zal deze niet invallen bij de schoft. Dit invallen gebeurt alleen wanneer er een zadel opligt die een te smalle voorboom heeft voor dit paard.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 20:42

De frontriser had ik ook bij divoza gezien en leek me wel wat.
Maar nu even de prolite front riser gegoogld maar lijkt me eigenlijk misschien wel beter.
Zadel ligt ook niet op de schoft maar er net iets achter, dat is dus lager dan de achterkant.
Ik zal de zadelmaker vragen (komt morgen langs)

bedankt voor de tips iniedergeval