dt-saddlery Memoform pad geschikt voor Barefoot London?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

dt-saddlery Memoform pad geschikt voor Barefoot London?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 10:25

Hallo!
Ik heb recent een Barefoot London zadel met VPS gekocht en deze bevalt heel goed. Nu heb ik voor daaronder het bijbehorende zadelpad gekocht van Barefoot zelf. Mijn paard ondervindt alleen wat problemen met de dikte en de enorme hoeveelheid vilt van de pad. Hij heeft het er ontzettend warm onder. Nu ben ik op de hoogte van de Grandeur half ronde pads en de mogelijkheid om daar weer een gewoon zadeldekje overheen te doen. Nu kwam ik eergisteren in de ruitersportzaak deze pad tegen, alleen dan met shabrakvorm eraan vast:

http://www.dt-saddlery.de/produkte/equi ... sattelpad/

Ze konden mij daar alleen niet vertellen of deze pad geschikt is voor onder de Barefoot London. Voor ik een mailtje naar Barefoot toestuur, bedacht ik me dat er wellicht mensen hier op bokt mij dat zouden kunnen vertellen. De inlages lijken namelijk overeen te komen met de inlages in mijn Barefoot pad. Ze zijn ook uitneembaar uit het shabrak/pad.

Alvast bedankt :)

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:43

Heb je dat dekje in reallife gezien? Hoe veel cm was er voor de ruggegraat vrij?