Barefoot London & Barrydale & schouders...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Barefoot London & Barrydale & schouders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 15:23

Hoi hoi,

Ik ben een beetje ten einde raad met zadels na 3 jaar gekloot, nu heb ik momenteel voor het eerst een boomloos testzadel in huis. Dit is de Barefoot Barrydale. Kan er op zich prima mee uit de voeten maar het zadel ligt tegen/op de schouders. Ik vroeg me af of dit een probleem gaat worden of dat dit met boomloos niet zoveel uitmaakt.
Punt 2: De Barrydale is een vrij nieuw model en er zijn nog geen tweedehands zadels te koop. Verschillen de Barrydale en bijv. de London veel van elkaar, zijn deze zadels vergelijkbaar qua zit en passen? Aangezien ik met een ander model wel voor tweedehands zou kunnen kiezen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen en expertise van Boomloos Bokt.

Sodeletuut

Re: Barefoot London & Barrydale & schouders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:28

Ik denk dat er best wel wat verschil zit tussen de london en barrydale.. Heb je een foto van de barrydale op je paard? Het kan zijn dat je hem te ver naar voren hebt gelegd, want die neiging hebben mensen vaak als ze voor het eerst een boomloos zadel gaan gebruiken.. Ik heb een Barefoot Cheyenne, ik zie dat je in Groningen woont, je mag hem ook best eens testen hoor. Daar zijn er miljoenen van tweedehands.. :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 16:00

Ik zal een foto maken... Te ver naar voren zou kunnen, maar als ik hem verder naar achter leg, komt de singel over de dikke buik van mijn pony en ben ik bang dat het gaat schuiven!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:19

Daar heb je speciale singels voor he, google maar eens op banaansingel. :j Maar misschien valt het ook wel mee? Je kan het best eens proberen, een stukje naar achteren. Misschien schuift het dan ook wel niet. :)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:26

Banaansingel bij Agradi voor 24,95. Of een FRA singel, werkt ook perfect als je pony niet meer buik heeft dan in je profiel. Barrydale is een heerlijk zadel, vond ik zelf veel fijner zitten als de London, maar waarom vraag je ook niet een London testzadel aan (of van om het even welk Barefoot model)? Dan kun je echt vergelijken. [HAR] voor en nadelen boomloos zadel In dit topic heel veel informatie en als je details wilt weten pmarena even PBen, zij is de importeur van Barefoot. En inderdaad het zadel iets meer naar achteren leggen, heb ook best een buikig paard maar blijft prima liggen daar.