Touwteugel als antislip?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Touwteugel als antislip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 10:07

Hoi allemaal!
Mijn verzorgpaard is nogal zwaar in mijn handen. Hier ben ik wat aan het doen met rijden, maar het helpt niet echt dat hierbij mijn teugels steeds uit mijn handen glijden. Nu las ik dat topic over touwteugels, en dacht ik dat dat misschien wat voor me zou zijn. Ik heb het in dat topic gevraagd maar krijg geen reactie, vandaar dus een nieuwe.
Denken jullie dat touwteugels het slippen tegengaan?

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 06:42

Hallo, ik denk dat touw teugels voor je eigen handen op dit moment niet prettig zijn. Wanneer er aan touw een ruk gegeven wordt en het glijdt door je hand kan dit flink gaan 'branden'.
Misschien overbodig te zeggen, maar zoek het eerst bij een rijkunstige oplossing, en waarom doet je paard dit? Waarom is hij zo zwaar op de hand? Dit kan ook een lichamelijk probleem zijn.

Ik zou dan een springteugel gebruiken, hier zitten van die leertjes omheen die het glijden iets tegen kunnen gaan.

Succes.

Qwillion

Re: Touwteugel als antislip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 06:47

Hallo.

Ik heb eigen gemaakte teugels via de schoenmaker laten maken. teugels van soft nylon(dubbele) het materiaal waar ook Longeerlijnen en halstertouwen van zijn.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 08:04

Marjolijnvdh schreef:
Hallo, ik denk dat touw teugels voor je eigen handen op dit moment niet prettig zijn. Wanneer er aan touw een ruk gegeven wordt en het glijdt door je hand kan dit flink gaan 'branden'.
Misschien overbodig te zeggen, maar zoek het eerst bij een rijkunstige oplossing, en waarom doet je paard dit? Waarom is hij zo zwaar op de hand? Dit kan ook een lichamelijk probleem zijn.

Ik zou dan een springteugel gebruiken, hier zitten van die leertjes omheen die het glijden iets tegen kunnen gaan.

Succes.

Ik ben er inderdaad aan aan het rijden. Het komt omdat ik soms stug ben in mijn hand en hij heel erg hangt. Dit versterk elkaar een beetje dus ik doe erg mijn best om het rijkundig op te lossen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:25

JNFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:15

Als je teugels wil die niet slippen, moet je gewoon anti-slip teugels kopen. in die teugels zit een beetje rubber, zodat ze niet uit je handen glijden. Dan wordt het al een stuk makkelijker om aan je paard te rijden zonder dat je je handen zeer doet.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 07:25

ik gebruik jachteugels, niet vanwege dat mijn paard zwaar is in mijn handen maar omdat ik onbewust verschuif nu kan ik ze altijd op dezelfde plaats houden, heel fijn