Arthur Kottas vienna zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Arthur Kottas vienna zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 07:19

Hoihoi,

Is er hier iemand die ervaring heeft met de Arthur Kottas Vienna zadels? Ik heb dit zadel
aangeboden gekregen en het ziet er wel heel fijn uit. Helaas kan ik niet veel ervaringen vinden over dit zadel.

Het zadel wat ik wil kopen is in prima staat en ziet er heel mooi uit. Fijne is dat het zadel op een fries heeft gelegen en goed past op een paard wat iets breder is in de schouders. Mijn paard heeft nu een Hulsebos maar die ligt helemaal niet fijn, is veel te smal.

Wie kan mij vertellen hoe het zadel is?

Gravity

Re: Arthur Kottas vienna zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:04

Ik heb dit zadel voor mijn e-pony,, wat precies zou je willen weten?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 07:28

Ik zou graag willen weten wat je van het zadel vindt. Bevalt hij je? Hoe rijdt het zadel en is het van goede kwaliteit.
Ik mag hem gelukkig eerst passen. Dus mocht hij niet passen kan hij gelukkig terug. Hoe ligt het zadel op jou pony? Klopt het dat het zadel goed ligt op de paarden en pony,s die wat breder zijn?

Gravity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:11

Het zadel bevalt me zeker,, Het leer is van er goede kwaliteit, Het zadel heeft een fijne zit, diep maar niet gedwongen, mooie dikke wrongen, Voor het paard is het ook fijn want de zweetbladen zijn iets terug gesneden voor meer schoudervrijheid. Het zadel is geschikt voor paarden met een korte rug,, het zal niet goed liggen op paarden met een rechte rug. Mijn paard heeft een medium boommaat en normale schoft,, maar het zadel is in meerdere boommaten leverbaar,,

Laat een zadel passer komen die kan je vertellen of het zadel goed past bij jou en je paard..

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 08:52

Nou ik heb hem.

Eerst had ik echt het idee dat het zadel niet goed lag. Gelukkig had ik de fout gemaakt het zadel te ver naar voren te leggen. Daarna lag het onwijs goed. Wat een super breed kussenkanaal heeft dat zadel, heel fijn.

Zelf eventjes gereden en ben blij dat ik deze keus heb gemaakt. Wat me wel opviel zijn de onwijs lange zweetbladen,veel van mijn dekjes zijn te te kort aan de onderkant :P

Gravity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:05

Wat mooi dat het zadel je zo goed bevalt. Het is inderdaad een super zadel, en ja bij mij passen de qhp pads net aan.. maar de dekjes van eskadron passen er wel erg mooi onder die zijn meestal wat langer.

veel plezier met je zadel!