Kleuren bruin van Döbert, en opties

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Kleuren bruin van Döbert, en opties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 19:55

Ik zie even door de bomen het bos niet meer en wil graag een beetje opheldering.
Volgende maand komt als alles goed gaat mijn nieuwe zadel, en die gaat niet kleuren bij mijn huidige hoofdstel.
Uiteraard ben ik al aan het zoeken geweest en ik wil eigenlijk heel graag een Döbert Classic.
Al een aantal jaar staat deze op mijn verlanglijstje, en nu ik echt een aparte kleur bruin zadel krijg, vind ik dat ik eindelijk die Döbert mag gaan kopen. Wel eerst nog eventjes sparen natuurlijk, maar ik ben alvast een beetje aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn.

Sowieso wil ik graag de sluitingen achter de oren, niet rondgenaaid. Verder wil ik een hangende frontriem met steentjes en een brede neusriem van een cm of 5 a 5½..

De kleur van mijn zadel is een beetje roodbruin achtig.. Havana?

Wie o wie heeft er een bruin hoofdstel van Döbert, en heeft een duidelijke foto van de kleur?
En qua prijs, wat heeft hij je gekost?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:31

Dit is de mijne, hier net nieuw.

Afbeelding

Inmiddels is hij donkerder van kleur geworden door gebruik, poetsen en zweet van het paard. Je zadel zou dat ook wel worden.
Volgens mij heeft Dobert geen neusriemen breder dan 4,5 cm. Althans, deze breedte heb ik al alle drie mijn Dobert hoofdstellen en dit is volgens mij de breedste. Mijn hoofdstel op de foto is de Classic met 4,5 cm brede neusriem en messing gespen. Voor die messing gespen betaal je wel een meerprijs, volgens mij was ik voor dit hoofdstel rond de € 250,- kwijt. Mij bevallen deze hoofdstellen heel goed, ik heb er 4 gehad waarvan ik er een verkocht heb. Ze doen absoluut niet onder voor de duurdere lijn van Passier.

Bellavie

Re: Kleuren bruin van Döbert, en opties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:23

Mooie kleur!