[WN] Boomloos Westernzadel wat voor pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthenero

Boomloos Westernzadel wat voor pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 21:12

Hooi ik heb een vraag
ik heb een boomloos Western zadel voor mijn paard .
Hij is niet nieuw denk 30 jaar oud nog in goede staat. merk is onbekend ik denk dat die uit mexico komt omdat dat pad er orcineel bij hoord . Maar die pad is niet genoeg het is gewoon en dunne wollen deken
Maar wat voor pad kan ik er onder doen wat goed onder zoon zadel licht
Ik heb een foto van het Western zadel maar weet niet hoe ik een foto er op zet via mijn telefoon

Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelecht als vast bedankt :)

crazycactus

Re: Boomloos Westernzadel wat voor pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 07:43

Voor een boomloos zadel moet je altijd een pad gebruiken die de ruggegraat vrij houd. Ben wel erg nieuwsgierig naar jou zadel btw. Foto's kun je uploaden met bijv. photobucket en dan een linkje plaaten in een berichtje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:19

Een boomloos zadel van 30 jaar oud wil ik ook wel eens zien :)

Myrthenero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 14:08

Dus een pad wat de rugwervel vrij houd Oke.
Kan imand dan mij ook vertellen wat een goed pad is .
Ze zijn wel prijzig dus vandaar wil ik wel een goede hebben.

Ik zal vanavond een foto er op zetten via me computter ik weet niet hoe het via me telefoon moet .
Allen jammer van dit zadel is er opbreekt wel wat aan ik weet niet hoe dat heet maar .
Is zoon leer vlappie dat hoort aan 2 kanten maar bij mij zit er aan een kant niets .waar je geloof ik een borst riem aan bevestigt dat de zadel niet naar achter gaat .
En als ik er een foto bij Zet kan mis iemand er achter komen welk merk zadel het is wand dat weet ik niet :)

Myrthenero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 21:35

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:04

Sorry, meid dat ik het moet zeggen, maar dit is geen boomlooszadel. Het is een goedkope prul van Zadelmarkt of aanverwanten. Dat het uit Mexico komt is het enige stuk van je verhaal dat klopt. Maar het is een slecht gemaakt zadel, gemaakt van kartonnen leer en samengehouden met nietjes. Ik mag hopen dat je daar geen geld voor betaald hebt, want het is absoluut niet geschikt om op een paard te leggen. Als decoratief stuk kan het misschien nog dienen, moest het zo lelijk niet zijn.
Een goede raad : geef er geen geld aan uit om pads of riemen te kopen voor dt zadel, want het is een ticket naar een paard met rugproblemen of een ongeval omdat er iets afbreekt. En elke euro die je eraan uitgeeft is meer waard dan dit hele zadel.
In het onderschrift van Dubbeldun kun je zien hoe zo'n zadel er van binnen uitziet.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:15

Ohoh... niets 30 jaar oud boomloos zadel, gewoon een kartonnetje.. sorry TS maar dit is absoluut niet geschikt om op een paard te leggen :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:13

Tja, ik kan er helaas ook niets positiefs aan toevoegen ;(

Zéker geen boomloos en de boom die er in zit is nog prut ook; hele moeilijke pasmaat, slechte kwaliteit etc.
Terugbrengen die hap wegens 'niet zijn wat aangeboden was' of als barkruk gebruiken.

Myrthenero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 19:48

Oow ik dag die boom loos was omdat die helle maal rond loopt van binne en geen kamer voor de rug
Ik heb heb geregen omdat hij heel veel zadels had en ze niet gebruikt het heeft vroeger wel op een paard gelegen. en hij zij dat die ongevee 30 jaar oud was .
mocht hem zo hebben hij was heel stofig en erg uitgedroogd ondat die al 10 of langer jaar niet is gebruikt of onderhouden .
en toen had ik hem ingevet en zo en toen zag het er zo uit op die foto .
Maar dat die met nietjes is vast gemaakt geen ide hihihi klinkt wel Grapig
Maar ben blijdat imand tegen me zecht dat die niet goed is
Voor een paarden rug

Maar wil wel wetern zadel die ik wel kan gebruiken en die goed is en betaal baar is .ik ben 18 dus moet alles zelf betalen dus kan geen zadel kopen van 1000 euro .
Ik heb met dit zadel 2 x gebruikt en sluit mooi aan op zijn lichaam .maar dus dom dat ok dat gedaan heb
Ik rij hem geen wedstrijden ik train hem nergens voor hij is vor de fun .hij heeft al genoeg gewerkt hij is nederland kampioen geweest voor de kar .en hij vind het leuk onder zadel hij is net 3 maanden onder zadel en doet het uitstekent hii heeft geen problemen als ik op zijn rug zit hij doet her zo gied dat ik al 3 buiten riten heb gemaakr van een uur en zelf buiten gedraagt die zig erg Goed hij heeft het erg naar zijn zin
hij is 18 en supper fijn paard Hihi maar dat zecht Denk ik idereen over zijn eigen paard :)

Maar weet imand wat een goed western zadel is :)
Dan hoor ik dat ook graag :)
Hoop dat ik duidelijk ge typt heb is best lastig Via en telefoon

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:28

:) Het is een beetje moeilijk te lezen, jouw tekst, maar het gaat.
Maar leg dit ding aub niet meer op een paard. Het is slechte kwaliteit, onveilig en met een onmogelijke pasvorm.
Met een beperkt budget en voor recreatief gebruik kun je misschien uitkijken naar een tweedehands Wintec zadel ? Of eventueel een Garland of Continental of Pool's of White Star of iets dergelijks.
Tweedehands moet je zoiets vinden voor een 300 - 400 euro. Maar koop niet zomaar eender welk zadel, want de pasvorm luistert erg nauw bij westernzadels. Als je zomaar iets koopt, heb je heel veel kans dat het niet past op jouw verzorgpaard. Zeker omdat ik tussen de regels door meen te lezen dat het ook geen standaard westernpaard is zoals een quarter horse. Voor warmbloeden of dravers is het nog veel moeilijker een goed passend westernzadel te vinden.
Kun je beter uitkijken naar een echte boomloze, zoals barefoot oid. Die kosten tweedehands ook niet zoveel.

Myrthenero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 14:45

ik leg dit zadel er ook niet meer op heb geen zin dat mijn paard rugklachten krijgt :(
het is idd geen standart westermpaard zijn moeder was volbloed hackney merrie.
en zijn vader heet gangas maar wat voor ras dat was geen idee weet wel dat gangas erg bekent is was.
zal een foto er op zetten van mijn paard.

okee dus nog best lastig om een western zadel te zoeken voor dit paard.
maar dus better een boomloos zadel barefoot zijn wel leuke zadeltjes heeft wat western en iest normaals en volgens mij zit zoon zadel best lekker op de rug van het paard.
klopt het ook dat een boom loos zadel beter is voor de rug van het paard .
dat heb ik gehoort van een friendin van mij maar je zit wel wat breder er op.
en het scheint dat je houding er beter van word? :)

Myrthenero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 19:17

hoe is dit merk zadel deze zit er ook fijn uit endurance zadel (western)
ik zag er een op markt plaats
maar ben al verliefd op die zadel merk barefoot :)
wat betekent maat 1 of 2 dat lees ik veel te bestellen in maat een en 2
is dat de lengte breete paard pony ?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:04

Maat 1 of 2 is de maat van de zitting, en hangt af van je eigen maat. Op www.boomloosrijden.nl kun je heel veel informatie vinden over Barefoot zadels.

Een westernzadel heeft geen kussens (ook niet met boom) en dus niet een kamer zoals je gewend bent bij Engelse zadels.

Myrthenero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 21:32

ah ik ben idd een stuk weizer geworden :)
maar als ik zoon zadel neem moet ik wel ff de shoft maat van me paard meten.
er stond op die syte een maten tabel kon je uitprinten erg handig :)en ik heb zadel zitting 1 wand heb maat 36 en ben niet zo lang 1,62

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:12

Barefoot is een slimme keus! Past idd veel gemakkelijker. Wel is het zo dat heel veel paarden er goed onder lopen maar niet elke, dus, net als bij elk zadel, houd je paard goed in de gaten of hij er goed onder blijft lopen. Geld trouwens voor de ruiter ook, veel mensen vinden het fijne zadels maar niet iedereen.