HAF pad ombouwen/kleiner maken tot half pad? (boomloos)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

HAF pad ombouwen/kleiner maken tot half pad? (boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 23:29

Ik ben al een paar jaar bezig met het onmogelijke :D Heb hier een kleurrijke showblanket liggen voor onder mijn Missoula Nut boomloze zadel. Met mijn 'nieuwe' HAF pad én de showblanket wordt dat echt wel te dik voor onder het zadel. Met de GRANDEUR pad die ik ook heb zou het wel gaan, maar eigenlijk zoek ik iemand die:

Mijn tweedehandse/oudere HAF pad om kan bouwen/in kan korten tot 'HALF PAD'? En daarbij een inkeping/knipje bij de schoft in kan maken?

Alle info/ideeën zijn welkom!

Safiera

Re: HAF pad ombouwen/kleiner maken tot half pad? (boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:29

Ik heb je vraag ook al in het boomloos-topic gezien. Op zich denk ik dat het met een industriële naaimachine niet zo moeilijk zou zijn. Wellicht dat een handige deken-reparateur het voor je zou kunnen doen.

Zelf zou ik het je ook nog wel kunnen doen, maar dan met de hand. Wel veel werk.
Ik heb eerder al van een normale bontonderlegger een half-pad gemaakt (mét ruggegraatvrijheid en klittenband om de inlages er uit te halen)... zoiets zou je ook kunnen proberen. Zeker omdat HAF pads best waardevast zijn, dus misschien zonde om te vermaken?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 17:38

Tsja zonde, er ligt hier nu al jaren een 'nieuwe' showblanket te verstoffen omdat ik hem zo graag onder mijn zadel wil gebruiken, maar uiteraard wel met een boomloze pad eronder. Daarnaast heb ik nog een andere/nieuwe HAF pad die ik gebruik voor mijn zadel, dus bij deze oude HAF durf ik het wel, mits ik een goeie gevonden heb die dit kan regelen :D

Ik ga maar eens op zoek naar een naaister/dekenreparateur in de buurt!

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:40

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:49

Oh, customtreeless zou het ook zeker kunnen :j
Die heeft voor mij al eens een beugelophanging van een Barefoot gemaakt. Maar een dekenreparateur zit wellicht meer in de buurt, als je zo iemand het goed uitlegt zal dat net zo goed gaan :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 22:46

Thanks voor de tip!