dikte van barebackpad emiel voest

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hanna98

dikte van barebackpad emiel voest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 18:57

Ik heb een vraag, want ik ga zelf een barebackpad maken van schuimrubber met een hoes er omheen... Hoeveel cm dik is de barebackpad van emiel voest? ik kan het nergens vinden :n

Marije_jiplover

Re: dikte van barebackpad emiel voest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:15

Die van Emiel Voest is een cm of 5 dik.
Maar die is niet van gewoon schuimrubber gemaakt, maar van dat zgn traagschuim, net als die Tempur matrassen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:16

Denk er wel aan dat een 'echte' barebackpad niet gewoon schuim is maar verschillende lagen, onder andere vilt, tempur,... wat zorgt voor de juiste drukverdeling. Denk ook goed na over hoe je de singelstoten vast maken, die kan je niet zomaar er over maken want dan drukt het op de rug. Wel een leuk idee.
De dikte van die barebackpad is ongeveer een 7 cm.

http://www.emielvoest.nl/index.php/webs ... -artikelen

Hanna98

Re: dikte van barebackpad emiel voest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 20:32

Dankjewel! Ik weet dat schuimrubber niet hetzelfde is :j Het stuk schuim wat ik heb is 6.5 cm dik, dus dat lijkt mij wel goed. Voor singelstoten ga ik denk ik een platte longeersingel gebruiken of zoiets soortgelijks maken. Dit schuimrubber is best wel stevig, als ik er op ga staan voel ik de grond net, dus ik denk niet dat het gaat drukken. Ik ga ook niet strak aansingelen :)