CAL REI zadeldek ervaring

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

yasmin1

CAL REI zadeldek ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 12:20

Hoi iedereen,

Wie heeft er ervaring met het CAL REI zadeldek?
Het verdeelt de druk blijkbaar goed en je kan het makkelijk uitspoelen.
Nu heeft mijn paard een erg gevoelig huidje en vroeg ik me af of het snel gaat schuren.

Anoniem

Re: CAL REI zadeldek ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:45

Pb Moragh hier op bokt eens, zij verkoopt ze.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:09

Wij verkopen ze heel regelmatig en klanten die eens voor Cal Rei kiezen, kopen bijna niets anders meer.
De zadeldekjes schuren niet, en door het materiaal worden bacterieën veel minder vastgehouden dus dat is ook positief voor gevoelige huidjes...

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 11:12

Dankje voor je antwoord. Ik heb het dekje eens in mn handen gehad en vond het niet bepaald zacht. Mijn paard is enorm gevoelig. Hij heeft vrijwel altijd schuurplekken van het deken, de dekjes (met name de dekjes zoals HH trend, anky ze hebben die vochtabsorberende binnenkant), van de teguels op de hals,... wat denk je?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:23

Het is inderdaad geen hele zachte materie, maar ik zie wel dat paarden onder zo'n zadeldekje bijvoorbeeld amper wit schuim krijgen. Dus dat moet toch ergens betekenen dat het niet ligt te wrijven...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:48

Ik vind het echt te duur voor een zadeldek. Het zal heus wel vernieuwend zijn en misschien werkt het echt wel, maar ik zou iedere keer een hartinfarct krijgen als het dek op de grond valt of mijn paard zet er eens haar tanden in.
Ik vind het ook een beetje dubbel. Ik leg juist een dek onder het zadel om het zweet tegen te houden en op te nemen en zo het leren zadel te beschermen. Voor het doel waarvoor ik een dek gebruik mag die dus juist niet vochtdoorlatend zijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:50

Ik heb wel gehoord dat de haren er van kunnen afbreken...
Ik vind het ook raar spul en durf het niet aan met mijn merrie.

M_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:04

Ik gebruik deze dekjes voor paarden met een gevoelige huid en ben razend enthousiast. Naast het feit dat het niet schuurt (binnenkant van het dekje is zachter materiaal) zorgt het ervoor dat de hitte er doorheen komt en het paard dus geen hete rug krijgt. Tevens is het druk verdelend, dus ook geen onnodige zadelpads, schapenwol etc. meer nodig. Daarnaast ook nog eens anti bacterieel. Ik spuit ze gewoon even schoon na het rijden en als het echt nodig is (bijv. door wintervacht oid) dan gooi ik ze in de wasmachine. Persoonlijk vind ik het echt een aanrader!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:54

Een stalgenootje van mij wil er graag 1 bestellen en ik heb er zelf ook naar gekeken voor in het springen en crossen. (nu op laag pitje door blessure). Het klinkt allemaal erg goed en ook de demonstraties bij de winkels maar ik ben toch niet helemaal overtuigd nog..

Wat hier al genoemd wordt qua gevoeligheid, ik heb een schimmel die echt van bijna alles zwarte/kale plekken krijgt en wel veel zweet als hij zich druk maakt in bijvoorbeeld een cross. Ben benieuwd naar nog meer ervaringen :D

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:45

Ik rij met een soortgelijk dek, zelfde materiaal maar dan van Let's ride, en ben er erg tevreden over.
Mijn paard heeft geen gevoeligheid met de vacht maar ik weet dat ze bij de endurance daarvoor de middelste strook hebben voorzien van fleece om daar problemen mee te voorkomen.
De andere dekken hebben dat niet.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:08

IK heb er 1 in dressuurvariant en iemand die ik ken in springvariant.

Ik moet zeggen dat het werkt . Het vormt met je paard mee en ik merkte dat ze fijner zich kon bewegen. Je zag ook dat de druk beter verdeelt werd. Makkelijk afwasbaar ook.
Ook het spul waarvan het gemaakt is vormt goed. Ik heb nu een sedelogic onderlegger( echt alleen voor onder het zadel gedeelte ) maar vind het spul van Cal Rei beter. Vormt veel mooier ook.

Nu ligt mijn dressuurpad te niksen omdat ik het paard heb verkocht en naar springpaard ben over gegaan dus wie interesse heeft .

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:21

Welke kleur heb jij?

Fijn dat je zo positief bent!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:53

Een donkerblauwe :Y)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:27

Pb geeft storing bij mij maar contact je nog!

hippipippi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:25

Heb je de dressuurpad nog?

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:56

Nee deze is allang verkocht