Een flink dilemma: mijn paardje is afgelopen winter langdurig en ernstig ziek geweest.. (zie andere topics) Hij heeft meerdere malen op Utrecht gestaan en ik ben ontzettend dankbaar dat hij er nog is! Gelukkig gaat hij zo goed dat hij weer aan het werk mag.. Echter zitten we met een probleem.. Ik zit echt voor geen meter meer in mijn huidige zadel. Dit zadel lag op mijn vorige paard veel hoger aan de voorkant, waardoor ik goed "in" het zadel zat. Echter ligt het zadel (met aanpassingen dmv opvullen door mijn huidige zadelmaker) op mijn paard prima.. maar ik val er ontzettend in naar voren. Na twee simpele valpartijen is mij wel duidelijk geworden dat ik echt een ander zadel moet. Echter... de spaarpot is leeg.. dankzij alle DA rekeningen is er gewoon geen ruimte voor een nieuw zadel en tweedehands vinden is heel moeilijk.. Wat ik zoek is een 18,5 maar liever nog 19 inch zadel met een middelgrote boom wat vlak zit (dus geen diepe zit). Mijn paard heeft gelukkig een heel makkelijke rug/schoft en past dus al snel een hoop. Wie helpt mij aan een zadelmerk die een vlak model voert in een 18,5 of 19 inch maat voor een redelijke prijs (tot 1000,- a 1200,-). Ik verwacht voor deze prijs uiteraard geen wereldzadel, maar iets wat gewoon tijdelijk (lees: 1 a 2 jaar) goed meegaat..
Wie denkt er met ons mee? bij voorbaat mijn hartelijke dank!
Er stond een tijdje terug een Barefoot maat 3 te koop... ik weet niet hoe je denkt over boomloos, maar zelf ben ik erg fan. Deze zadels passen zich ook nog eens aan de bespiering en beweging van je paard aan, waardoor je niet hoeft op te laten vullen. Ook zijn ze budgettechnisch aan te bevelen, goede kwaliteit voor een nette prijs.
Boomloos heb ik zelf ook in een maat 2, (zie onderschrift) maar heb deze te koop staan want wil wel echt een zadel met boom.
aisie
Geplaatst: 23-05-13 19:46
Ik heb een wintec isabell wehrt op mijn paard 18 inch en die valt groot en zit heel lekker. Is ook makkelijk op je paard aan te passen en de prijs is rond de 1050,00 geloof ik dus binnen je budget. Misschien is dat wat voor je? Ik heb denk ik ongeveer dezelfde maat als jou.
Ja zat ook te denken aan wintec, die hebben wel die maten als ik me niet vergis.
pmarena
Geplaatst: 24-05-13 13:09
Weet je zeker dat je een boomzadel wilt?
Lijkt me best lastig namelijk met een revaliderend paard, als die spieren op gaat bouwen dan past je zadel steeds net niet, en moet vaak aangepast worden. En het belemmert ook nog eens de spieropbouw....
Is ook weer moeilijker te verkopen dan een boomloosje.
Een moderne Barefoot is veel steviger dan het FRA zadeltje dat je te koop hebt, ik vind die Arizona maat 3 dan ook helemaal geen slechte tip eigenlijk
Heeft ook een vlakke zit en toch een prettige verhoging voor en achter je waardoor je wel wat "veiliger" zit zeg maar, en er niet zo snel af valt.
En is nog goedkoop ook, staat in de opruiming voor 400 euro ipc. 649 euro dus daar val je je ook geen buil aan qua kosten
Wintec vind ik inderdaad wel een optie. Boomloos wil ik gewoon echt niet niet meer. Heb nu verschillende types geprobeerd (ook barefoot) en wil alleen nog maar een zadel met boom.
Princesj
Geplaatst: 24-05-13 13:19
Een Massimo? Die zijn zoiezo leverbaar in 19 inch.
Ik vind zelf in het goedkopere segment de Knightrider Colonel wel fijn, ben hem ooit volgens mij wel in 18,5 inch tegengekomen, dus misschien ook 19 inch? Nieuw zitten ze al in je budget, tweedehands val je je er al helemaal geen buil aan.
kentaur heb ik nu zelf en daarvan is het meeste e heel diepe zit en dat wil ik niet meer.. mijn huidige is 18,5 en zit echt krap. Zaldi zegt me niets.. ik zal het.eens opzoeken
http://link.marktplaats.nl/681474836 dit is een vz dan maar ze zijn er ook in dressuur. boommaat is aan pasbaar door zadelmaker. IK weet nog wel een adresje voor je die er zeer kundig in is
Anoniem
Geplaatst: 29-05-13 16:49
Thorowgood misschien? Heb daar zelf ook naar gekeken en heb ongeveer eenzelfde budget.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-13 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt
ankem
Geplaatst: 29-05-13 16:49
Ik rijd zelf met een oudere Prestige Appaloosa. Is een 18 inch, niet een enorme badkuip qua zit en valt erg ruim (ik heb enorm lange bovenbenen en dit zadel biedt me daarvoor genoeg ruimte). Ik heb hem erg gunstig qua prijs gekocht en de zadelmaker heeft hem nog wat aangepast.
Michellette
Geplaatst: 29-05-13 16:54
koetjeboe schreef:
Oudere stubben zadels zijn vrij ruim ook door de vlakkere zit heb je er vaak redelijk ruimte in. en kosten minder dan 500 euro tweede hands
Dank jullie wel voor het meedenken.. Ik zal de genoemde merken eens opzoeken.
@michellette: je hebt pb.
Kentaur heb ik zelf en daarvan zijn de meeste modellen erg diep qua zit en dat is niet wat ik wil. Ik zou zelf heel erg graag tegen een prestige aanlopen, maar die heb ik tot op heden nog niet in een 19 inch weten te vinden.. Ik weet dat ze vlakkere modellen hebben en dat het dieptepunt van het zadel wat meer naar achter ligt dat ideaal is voor mij..