Anky classic dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne97

Anky classic dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 11:31

Hallo bokkers,

Aangezien ik toe ben aan een nieuw zadel ga ik vanavond een zadel bekijken.
Dit wordt een anky classic zadel.
Het is voor mijn xl haflinger merrie.
Ik ben al bij divoza geweest om te kijken en te passen of daar een geschikt zadel was maar helaas niks ;(
Nu heb ik mij laten vertellen dat een anky zadel goed zou moeten liggen maar heeft iemand ervaring met het zadel?
Zoals:
Kwaliteit leer?
De boom?
Kwaliteit van het zadel zelf?
Voordelen/nadelen van het zadel?
Bedankt alvast!

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 12:12

Niemand zou het graag voor vanavond willen weten :o

Estherbrink1

Re: Anky classic dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:38

Wij hebben een anky dressuurzadel voor onze fries en kruising tinker. Of het de classic is weet ik niet.
Het is een mooi zadel en zit heerlijk. Het sluit heel goed aan op onze brede paarden door de brede boom.
De kwaliteit van het leer is op zich wel goed maar ik vind wel dat je op de plekken van de beugels snel slijtage plekken krijgt (bruin worden).
Voordeel is dat je niet helemaal zit opgesloten in het zadel door de niet al te diepe zit en wrongen. Een nadeel kan zijn dat het vrij lange zweetbladen heeft, dus als je korte benen hebt kan dit onhandig zijn.
Verder vind ik het kwalitatief een goed zadel, maar er zit dan ook wel een prijskaartje aan.

Btw. wij kochten dit zadel tweedehands via de zadelmaker dus hoe oud het precies is weet ik niet.

Lianne97

Re: Anky classic dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 14:20

Dankjewel.
Ik zag op de fotoos inderdaad een bruine plek bij de beugelriemen, maar daar vallen mij. Benen wel overheen.
Ik ben juist heel blij dat de zweetbladen lang zijn ik heb enorme benen:p
Bedankt voor de informatie.