Micklem Multi/Competition Bridle - iemand negatieve ervaring

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Noiske

Micklem Multi/Competition Bridle - iemand negatieve ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 22:28

Er is een heel topic over waarin veel tevreden gebruikers spreken... Maar, zijn er ook gebruikers van dit type hoofdstel die niet tevreden zijn? En in dag geval: waarom?
Hoe zit het met het leer?
In geval van de multibridle: zit het ringetje voor gebruik als kaptoom goed vast (het scheurt niet uit wanneer een paard wat jolig doet?)? Verschuift de neusriem bij gebruik als kaptoom niet?

Marvel

Re: Micklem Multi/Competition Bridle - iemand negatieve ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:56

Geen negatieve ervaring. Gebruik het hoofdstel bijna 2 jaar, waarbij de kaptoomring intensief. Je krijgt wel wat gebruikerssporen aan de zijkant van de ringetjes (van het longeren, het ringetje komt tegen de zijkant aan).
Dat vind ik dus alleen qua kleur zonde, het leer wordt niet dunner oid.
Ringetje zit er stevig op en kan prima tegen weerstand.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:03

Ik ben niet tevreden over het hoofdstel. Had mijn paard vast staan aan het ringetje voor, hij trok niet eens hard maar het hoofdstel wel aan diggelen getrokken.
Had het hoofdstel gekocht door alle positieve verhalen. Ik kon niet merken dat hij nou beter op de Micklem liep. Rij nu weer gewoon met een halster hoofdstel.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:16

Het is ook niet de bedoeling dat je uberhaupt je paard vast zet aan kaptoom of hoofdstel. Als een paard daar met zn volle gewicht op gaat hangen gaat elk hoofdstel/kaptoom wel kapot lijkt me.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:35

Ik gebruik 'm om mijn jonge paard mee te longeren, en die kan nog wel eens ietsje andere ideeën hebben dan ik... :+
M.a.w. er wordt wel eens flink aan het ringetje op de neus getrokken, maar tot nu toe zit alles nog steeds stevig vast...

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:44

Bij mij is het ringetje nog helemaal heel, zelfs niet lichtelijk verbogen. Het leer van mijn hoofdstel is net kartonleer, ondanks dat ik het hoofdstel 24 uur in de olie heb laten trekken. Het is net alsof er een verflaag over het leer zit waardoor de olie niet opgenomen kon worden. Dat er geen olie is opgenomen kan ik dus zien omdat het leer is kapot getrokken.
Of ik mijn paard nu wel of niet had mogen vastzetten aan het ringetje. Dan ben ik nog steeds niet tevreden over de kwaliteit van het leer. En ik heb bij mijn paard geen verschil gemerkt tussen een gewoon hoofdstel in dit hoofdstel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 00:47