Past dit zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Artour92

Past dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 16:10

JH_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:11

ik denk het wel hoor,
wel een beetje krap.
Laatst bijgewerkt door JH_Eline op 20-05-13 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:12

Nee past niet, als je er nog maar NET twee vingers tussen kan doen. :n Moet je er maar eens opgaan zitten en dan kijken wat er nog tussenpast, waarschijnlijk helemaal niks meer waardoor je zadel teveel op de schoft gaat drukken.

Edit: Beetje jammer dat mensen reageren die er geen verstand van hebben. Reageer dan niet..
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 20-05-13 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:12

Ik heb hier wijnig verstand van maar volgensmij is dit echt aan de krappe kant.. ook bij de foto van achter gemaakt twijfel ik wat. ben benieuwt wat derest zegt :)

Artour92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 16:17

Somebitch schreef:
Nee past niet, als je er nog maar NET twee vingers tussen kan doen. :n Moet je er maar eens opgaan zitten en dan kijken wat er nog tussenpast, waarschijnlijk helemaal niks meer waardoor je zadel teveel op de schoft gaat drukken.

Edit: Beetje jammer dat mensen reageren die er geen verstand van hebben. Reageer dan niet..

Wanneer ik er op zat, bleef de afstand hetzelfde, ik kon er nog steeds net 2 vingers tussen steken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:18

Artour92 schreef:
Somebitch schreef:

Wanneer ik er op zat, bleef de afstand hetzelfde, ik kon er nog steeds net 2 vingers tussen steken.

En heb je dat ook geprobeerd toen je aan het draven was? Waarschijnlijk niet. :+
Je moet je hand er eens onder doen en dan gaan draven en gewoon lichtrijden. En dat een rondje volhouden, je zal continue een druk voelen op je hand wat dus druk gaat geven op de schoft. :j

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:20

Foto's zijn niet heel erg duidelijk en wij kunnen vanaf een scherm echt niet kijken of een zadel wel of niet past (soms als het helemaal niet past is het wel te zien dan een scherm)
In mijn ogen kan alleen een zadelmaker kijken of een zadel wel of niet past (of je moet zelf ook goede/lang ervaring hebben)

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:21

Als het zadel helemaal niet gezakt is als je erop ging zitten vrees ik verder dat de kussens veel te hard zijn (anders zouden ze wel wat inveren als je erop ging zitten) en dat is ook niet heel fijn voor de rug van je paard. Kussens horen juist ervoor te zorgen dat je paard geen last heeft van de harde boom die in het zadel zit en uiteraard gaat dat niet op als de kussens keihard zijn.

Artour92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 16:21

Somebitch schreef:
En heb je dat ook geprobeerd toen je aan het draven was? Waarschijnlijk niet. :+
Je moet je hand er eens onder doen en dan gaan draven en gewoon lichtrijden. En dat een rondje volhouden, je zal continue een druk voelen op je hand wat dus druk gaat geven op de schoft. :j

Dit heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.
Waarschijnlijk heb je wel gelijk :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:21

Volgens mij is het te breed aan de voorkant, waardoor de achterkant wat omhoog komt en je dus bij de schoft te weinig ruimte overhoudt. Dit zadel zou ik maar niet meer mee rijden op dit paardje.
Maar het is eigenlijk alleen door een zadelpasser te beoordelen.

Anoniem

Re: Past dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:23

ik denk ook dat er te weinig ruimte is voor de ruggengraat, en bij de schoft is ie ook niet goed!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:25

Ik vind ten eerste dat je weinig ruimte over hebt tussen de kussens. En aan de voorkant vind ik hem ook niet super liggen om eerlijk te zijn.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:26

Artour92 schreef:
Somebitch schreef:

Dit heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.
Waarschijnlijk heb je wel gelijk :)

En je moet er ook een dekje tussen zien te krijgen. Nouja hoeft niet maar zelfs een dekje gaat hier niet tussen passen.

Artour92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 16:29

Somebitch schreef:
En je moet er ook een dekje tussen zien te krijgen. Nouja hoeft niet maar zelfs een dekje gaat hier niet tussen passen.

Ik ga het zadel dan niet kopen en terug brengen:)
Bedankt voor jullie hulp.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:31

Graag gedaan. Ik weet hoe vervelend het is. Heb voor dezelfde keuze gestaan toendertijd. :j maar wat niet past past helaas niet. :(

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:35

Vind hem niet mooi op je paard liggen. Ik zou er een zadelmaker bij halen. Straks verpruts je de rug van je paard, dat is zonde :j

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:39

aan de eerste foto te zien lijkt het zadel wat voorover te hellen en lijken de kussens idd erg hard.
ook lijkt op de overige foto's de kamer aan de voorkant wat wijd waardoor het zadel te ver over de schoft komt, miss heb je een foto van opzij van het geheel?
miss kan een zadelmaker het oplossen door aan de achterkant wat uit te halen en aan de voorkant wat op te vullen, zo niet zou ik met dit zadel niet meer gaan rijden.
maar aan foto's is het iig wel erg lastig te zien of een zadel past.

edit: ik lees nu dat je van plan was dit zadel miss te kopen, zou ik dus niet doen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:41

Ik vind het zadel ook langs de schoft er erg krap uitzien, het ligt strak er helemaal om heen.
Ook op de rug vind ik hem te dicht tegen de ruggengraat aan liggen.
Verstandig dat je hem terug brengt.
Waarom laat je een zadel maker niet komen met wat 2e handse zadels?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:05

Op basis van de foto's zeg ik: zit niet goed. Als daar ook nog een ruiter op moet zitten, dan kun je op de drukplekken wachten. Niet kopen dus! :n
Verder ben ik ervan overtuigd dat je weet dat je niet via een PC een goed zadeladvies kunt krijgen en dat je hiervoor een deskundige moet laten langskomen. ;)

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:30

Doe je paard een plezier en koop een fatsoenlijk zadel; deze is inmiddels ver over de tht-datum, gezien de vorm van de kussens en de ruimte ertussen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:31

Haal alsjeblieft een zadelmaker erbij. Het is het zelfde als wij een te kleine schoen aan doen of een te grote, zit dus absoluut niet fijn! De boom is ook veel te klein!
Laatst bijgewerkt door DonDon op 20-05-13 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:31

zadelmaker erbij, wij kunnen dat vanaf foto's nooit goed beoordelen

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:50

Nee past niet.
En idd zadelmaker!!! Niet zelf gaan proberen.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:53

Ik weet het niet .....
Zadelpasser?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:54

Heb enkel de 1e foto gezien, maar de kussens zitten tè nauw op elkaar voor jouw paardje.. Dus dat past iig al niet..