Passend zadel gezocht

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MiesWen

Passend zadel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 16:00

Hallo,
Ik ben op zoek naar een goed zadel voor mijn paard voor een betaalbaar bedrag.
Zelf heb ik weinig ervaringen met een zadel kopen.
Mijn paard is 170 en heeft een enorm hoge schoft die vrij snel afloopt. Het hoogste punt van z'n schoft en het punt waar het zadel verder op rust scheelt best veel.
Ik ben opzoek naar een veelzijdigheidszadel wat kan worden aangepast(opvullen etc)

Hopelijk kunnen jullie me iets verder helpen!

Flevolander

Re: Passend zadel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:38

Zadelmaker laten komen?

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:42

Ik denk idd dat het ook slimmer is een zadelmaker te laten komen. Het kost nou eenmaal veel geld. maar met een slecht (passend) zadel, help je het paard z'n rug naar de maan. Mijn paard had bij de vorige eigenaar ook een goedkoop slecht passend zadel waardoor hij ontzettend gevoelig was op zijn ruggengraat (zodra ik met mijn hand op zijn rug drukte, zakte hij helemaal in) En nu met een nieuw goed passend zadel kan ik knijpen wat ik wil maar de gevoeligheid is totaal verdwenen! Mijne heeft ook een hoge schoft en (nog) weinig bespiering op de rug. Ik heb een zadel van Ideal. Zitten echt heeerlijk! maarja je betaald er ook voor...

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:50

Wij hadden vroeger ook een paard met een hoge en snel aflopende schoft. Eerst zadel ging goed in het begin, maar zakte na een tijd waardoor het paard schoftwonden kreeg. Daarna overgestapt op een kieffer veelzijdigheidszadel, dit paste, maar toch extra laten opvullen zodat het echt goed lag. Dit is allemaal in overleg met een zadelmaker/passer gedaan.

Je kan bij een zadelmaker ook vragen achter tweedehandszadels, maar ik zou niet te veel bezuinigen op een goed zadel.

Reiniera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:53

Ik denk ook dat je beter een zadelpasser kan laten komen. Die kan je daar wel verder in helpen. Succes!

boktuser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:44

Ik zou idd ook een zadelmaker laten komen, hij zal vast wel een passend zadel hebben/kunnen maken

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:45

Kijk eens naar kieffer. Die zijn er met ruim uitgesneden kamer waardoor de hoge schoft geen probleem vormt. Kieffer kan doormiddel van infrarood dacht ik kwa boom aangepast worden aan het paard en met vullen kun je ook wel wat.

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 17:51

Ja dat is denk ik ook een beter idee! Maar bedankt voor de tips.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:48

Kentaur Seneca
boom door zadelmaker simpel aan te passen. ( makkelijker dan een kieffer)

Genoeg kussens van achter die behoorlijk op te vullen zijn.
Uitgesneden voorboom. Kussens die vrijver doorlopen naar boven en dus goed aan kunnen sluiten rond de schoft c.q.assend gemaakt kunen worden door zadelmaker.