Heel moeilijk een passend zadel vinden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Himawari

Heel moeilijk een passend zadel vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 13:25

Zijn er hier mensen met hetzelfde probleem? En dan voornamelijk bij een paard met bijna geen schoft, rondgeribt, brede schouders en een korte rug? En bestaan er zadels die een bredere boom hebben dan 34? Ik weet dat dit mogelijk is met de Massimo zadels (en het dressuurzadel dat ik heb) maar zijn er nog andere merken?

Ik heb mijn paard nu twee jaar en heb nu al mijn derde zadel :'), een dressuurzadel dat volgens de zadelmaker past. Eentje met zo'n GenTec systeem waarbij je de boom per mm kan aanpassen (paardenrug werd toen ook opgemeten d.m.v. de 'Equiscan' (een soort van blauw apparaat met armen dat de naar de rug van het paard gevormd wordt). Ik had nu graag een springzadel gekocht en heb een Wintec geprobeerd met de grootste boom (extra wide) en de achterkant van het zadel gaat de lucht in als ik lichtrijdt (dus dat zadel past niet vrees ik).

Iemand ideeën over zadels die wel zouden kunnen passen en eventueel betaalbaar? Het dressuurzadel heeft al redelijk wat gekost helaas :') .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:27

ja, exact hetzelfde probleem en na 10000 zadels getest te hebben een massimo en lovat en ricketts http://www.lovattandrickettsusa.com/ gekocht, de laatste was wel prijziger, maar helaas paste de testzadels niet die ze had en moest het een nieuwe worden. Ze had namelijk nog een deel testzadel die ze in verkoop had, stuur eens een mail naar linda Geilen uit Jabeek, zij verkoopt beide merken, zowel sommige 2e hands, als nieuw
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 18-05-13 13:30, in het totaal 3 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:28

Ik heb heel wat zadels gepast, ook de wintec wide maar die had voor mijn paard helemaal een pasvorm van niks.
Ik heb nu een massimo maat 40. Ik ben er helemaal blij mee.
Past goed, zit lekker. Voor ons de beste match.

Jolene85

Re: Heel moeilijk een passend zadel vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:34

Ha! Ik dacht al de enige te zijn met een paardje met onmogelijke rug :P
Mijn paardje is net een bal zo rond, korte rug en weinig schoft (arabier/newforest) en a.s woensdag komt Pas de deux langs met Massimo zadels en Kent & masters zadels..ben benieuwd en hoop dat er wat past :D

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:35

Die van mij is niet eens rond, maar gewoon recht van boven :+
Kan met borstelen daar gewoon de borstel op leggen die ik niet nodig heb.
En nee hij is niet te dik.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 13:56

Die van mij is ook helemaal niet dik hoor :D . Alleen een vreselijk moeilijke rug. Van mij is het een kruising engelse volbloed en vermoedelijk een haflinger als moeder.

Wintec Wide heb ik nog niet geprobeerd, maar die hebben ze denk ik niet in springversie.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:58

Veelzijdig wel, spring durf ik inderdaad niet te zeggen.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 14:09

Omdat ik niet anders kan spring ik dan maar momenteel met mijn dressuurzadel (maar deze heeft gigantische kniewrongen, dus stijgbeugels korter maken is dus geen optie) en daar wordt je springhouding niet beter van denk ik.

Hierbij een foto van zijn rug vorige zomer (de witte vlekken zijn van een zadel dat ik voor mijn huidig zadel had, dat een zadelpasser van een ruitersportzaak mij als passend had verkocht).
Toen ik de witte vlekken begon op te merken ben ik uiteraard niet met dat zadel blijven rijden.
Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:38

Zo zonde he van die witte haren op de rug omdat je op de kunde van je zadelmaker vertrouwt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:29

Leuk dier.
Ja dat is echt zonde van die plekken.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 15:23

Dankje.

Inderdaad wel zonde van die vlekken. Maar nu hij verhaard is zie je ze nog nauwelijks. Aan één kant zijn ze zelf volledig verdwenen. :)