beige naturel kleurige gewaxte drie-draad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

beige naturel kleurige gewaxte drie-draad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 08:45

Door omstandigheden kan ik niet meer bij m'n vorige firma aankopen. Ik vind echter nergens waar ik gewaxte driedraad in allerlei kleuren kan kopen in België of nederland (enkel linnen bij Berten, maar ik wil graag kunststof) om leder met de hand te naaien. Ook niet bij lederhandel Berten of Boomsma (daar verkopen ze enkel de dikke versie).
Kan iemand me daarmee helpen aub?
Bedankt!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 09:06

Ik heb een firma gevonden, maar die werken met mm. Iemand een idee met wat 3-draad overeen komt (de iets smallere draad dus) 0.8mm of 0.6mm?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 12:00

Verzendkosten zijn torenhoog voor een bolletje beige draad, enkel in Engeland en Frankrijk te vinden.
Is er iemand die me beige gewaxte synthetische draad in beige en bruine kleur wil verkopen aub?
Afbeelding

Mungbean

Re: beige naturel kleurige gewaxte drie-draad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:06

Als je het ongewaxed koopt kun je het gewoon zelf waxen.
Verder ben ik bang dat haast iedereen het in Engeland koopt, dus we zitten allemaal in hetzelfde schuitje kwa verzend kosten. Je kunt hooguit even bij een lokale zadelmaker vragen of hij/zij voor je mee kan bestellen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 12:29

Ik heb die hier liggen om zelf te waxen, maar naai er niet graag mee. Is een andere soort draad en het ziet er niet zo mooi uit omdat die rond is ipv plat zoals de synthetische ;-)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:03

Ze hebben bij boomsma toch gewoon twee maten, dun(6) en dik(8). Lijkt me dat die maten hetzelfde zullen aanduiden als de 0,06mm en 0,08 mm van de fima hierboven.
Ik weet niet wat overeen komt met hetgeen jij zoekt, maar als dat van boomsma het niet is zal dat van bovenstaande firma het hoogstwaarschijnlijk ook niet zijn.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 16:39

viola schreef:
Ze hebben bij boomsma toch gewoon twee maten, dun(6) en dik(8). Lijkt me dat die maten hetzelfde zullen aanduiden als de 0,06mm en 0,08 mm van de fima hierboven.
Ik weet niet wat overeen komt met hetgeen jij zoekt, maar als dat van boomsma het niet is zal dat van bovenstaande firma het hoogstwaarschijnlijk ook niet zijn.

Ik heb de Tiger thread in het wit, geel en zwart in 0,6mm (0,06mm lijkt me wel hééééééééééééél erg dunnetjes om leder te naaien :+ , werk jij ook met leder :D ? )
Hier voorbeeld waarbij ik deze draad gebruikt heb:
(geen copie, auteursrecht)
http://www.mijnalbum.be/Album=GNXQSW4N

Hier even foto ter illustratie, bovenste draad is de neverstrand van Boomsma die ik onlangs gekocht heb (dus dat noemen ze daar dun _-:( , is gewoon een dikke zesdraads) en de 0,6mm van Tiger thread, de zwarte dus:
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-SKZMYVDD.jpg
Ondertussen al iemand gevonden om draad aan te kopen, thx ;-)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:51

oeps, nulletje teveel getypt zie ik 0,6 bedoelde ik inderdaad.