zadel boomloos korte C pony maat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

zadel boomloos korte C pony maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 18:40

ik ben inmiddels wanhopig,
in een maand 5 zadeltjes met boom geprobeerd en allen liggen niet zoals zou moeten.
de gene die het best ligt ligt te ver zodat de schoudertjes niet meer vrij liggen.
bij de rest is de boom goed maar het zadel te lang of het zadel goed maar de boom te smal, ik word er gek van.
onlangs las ik op het topic over boomloze zadels iemand die het zelfde probleem heeft en die nu zeer tevreden is over haar boomloze zadeltje wat perfect op de ronde pony ligt.

nu wil ik dus over gaan op een boomloos zadeltje die licht in gewicht is en geschikt voor een ronde pony met korte rug.
het is een grote C van rond de 1,36 en zal nog iets groeien, zowel in lengte als in breedte (word momenteel beleerd.)

Afbeelding

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:48

Trekker zadel zijn er met hele korte kussens (kortste zijn 42 cm) zo'n zadel heb ik voor mijn Haf, met de kussens van 44 cm. Die bevalt ons na een enorme zoektocht al jaren prima. Mijn haf is extreem breed en super rond, echt een tonnetje. Hij heeft geen schoft, brede schouders en heeft een korte rug. Het was erg moeilijk om met zijn bouw een geschikt zadel te vinden waar ik ook nog goed op kan zitten. Ben heel blij dat we uiteindelijk toch het perfecte zadel voor ons beide hebben gevonden.
Onze c pony heeft een iets langere rug en een wat makkelijkere bouw, zij heeft een Barefoot London (50 cm).
Startrekk, Hidalgo en Sensation hebben ook vrij korte zadels.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:51

Als ik je verhaal lees kan ik alleen maar denken: dit is precies het verhaal wat ik 3 jaar geleden had.
Ik heb zelf ook een c pony met flinke schouderpartij en zonder schoft en heb ik mijn probeer periode (3mnd)
alleen al zo'n 6 verschillende zadels erop gelegd...

Wat mij ofviel was dat zo'n beetje elk veelzijdigheidszadel te ver uitstekende zweetbladen had waardoor deze niet goed
lagen bij de schouderpartij. Ik heb dus uiteindelijk gekozen voor Barefoot London, boomloos dressuurzadel. De eerste keer dat
ik die erop had liggen was zo'n wonder, voor het eerst liep m'n paardje compleet ontspannen!

Voordeel van barefoot is dat je er verschillende maten pommels in kan zetten (ik heb de xxl voor m'n c'tje :j ) dus het zadel is goed aan te passen wanneer je paard nog groeit of een grotere spiermassa krijgt.
Wat ik je aan zou raden is naar de site van een van de barefootdealers te kijken, bij de meeste dealers is het mogelijk een zadel voor een week te proberen, dan betaal je alleen de verzendkosten op en neer (15 euro? ik durf het niet te zeggen) Dit heb ik toendertijd gedaan, meteen drie zadels besteld xD... Zo kan je kijken wat je bevalt en zit je niet meteen met een hele aankoop ;)

mocht je nog vragen hebben laat maar weten, succes!

_00_0

Re: zadel boomloos korte C pony maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:54

ik lees mee, heb precies hetzelfde probleem.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 18:55

weet jij ook wat voor maat dat is in boomlooze zadel taal :)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 18:56

Pelryo schreef:

volgens mij zag ik jou pony ook al voorbij komen in het volwassenpony ruiter topic :P

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:00

jwl schreef:
Pelryo schreef:

volgens mij zag ik jou pony ook al voorbij komen in het volwassenpony ruiter topic :P

haha ja klopt! onze pony's lijken ook nogal op elkaar zie ik :)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 19:22

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:43

Mijn barefoot is een maat 1 ( gelijk aan confectiemaat 36-40) waar ik ook goed in pas, maat 2 was voor mijn pony te lang ;)

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:48

Ook ik had moeite met het vinden van en geschikt zadel voor mijn pony. Stevige c pony van 1,29.
Uiteindelijk is het de barefoot cheyenne maat 0 geworden. Deze ligt als gegoten!
Barefoot is toch wel één van de betere merken en vind je vaak nog voor een leuk prijsje op marktplaats.
Succes!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:00

Onze C pony heeft een trekker zadel . Wel een kids uitvoering aangezien mijn dochtertje van 6 hem rijd .
Maar het zijn prachtige degelijke zadels .

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:51

Jizzie schreef:
Mijn barefoot is een maat 1 ( gelijk aan confectiemaat 36-40) waar ik ook goed in pas, maat 2 was voor mijn pony te lang ;)

OT: wat een geweldige kwijlpony heb je!

IJslanders staan ook niet bepaald om hun lange rug en die van mij loopt met een Barefoot Cheyenne maat 1. Gaat goed zo!