Therapy Pad Equilibrium gebruik

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ChocooPrins

Therapy Pad Equilibrium gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 09:21

Ik heb sinds gisteren een Therapy pad van Equilibrium! *\o/*

Nu is mijn vraag wanneer gebruik je welke stand? (elke stand is een sessie van 30 min)
Stand 1 is de cooling down en ook de gewenningstand
Stand2 is opwarming van de spieren
Stand 3 is om spierproblemen te genezen en te voorkomen.

Ik zal alvast vanavond na het werk stand1 gebruiken als cooling down en gewenning in 1.

Als ze eenmaal de pad aanvaard zou ik hem erg regelmatig gebruiken. (paard heeft erg last van spierspanningen door innelijke stres)
Ik zou als ik haar aan het klaarmaken ben om te rijden stand 2 gebruiken voor de opwarming (zou het geen 30 min laten uitlopen maar een 15 min) maar naarna zou ik met de tijd toch stand 3 willen gebruiken, na het werk dan...
Kan dat? Of is het dan teveel van het goeie?
Of moet ik echt stand 3 op dagen gebruiken dat ze niet aan het werk gaat?

Leen

Re: Therapy Pad Equilibrium gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:37

Toen voor mijn paard een masseuse was gekomen mocht ik die dag niet rijden, paard moest wel op de weide omdat het anders last ging krijgen van de spieren. Lijkt me dus als je stand 3 gebruikt dat je dan ook niet mag rijden en paard op de weide, stand 2 kan dan voor het rijden en stand 1 na het rijden.
Lijkt me toch het meest logisch, anders gaat het net meer slecht doen dan goed vrees ik.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 15:45

Leen_ Dit is toch wel anders hoor. Als een Happy athlete komt die veel dieper in de spieren gaat dan een gewone massuese MOET je rijden anders kan het paard de afvalstoffen (melkzuur) niet kwijt.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:02

In onderstaande topics is wel een beetje info te vinden:
[HAR] Therapy Massage Pad van EQUILIBRIUM, ervaringen?
[VSW] wie gebruikt een infrarood massage apparaat...........

Er is nog niet veel geschreven over de therapy pad hier op het forum. Jammer!
Ik heb 'm ook, nog niet aan toe gekomen om 'm te gebruiken.
Mijn paard heeft geen specifieke klachten, kan wel een stresskippie zijn af en toe. Ik wil hem voor haar gebruiken als ontspanning, en om s'winters een beetje op te warmen voor we gaan rijden.

Ik zou gewoon even om advies vragen bij de winkel waar je 'm gekocht hebt, heb ik ook gedaan. :)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 19:12

Ja die topics had ik ook gezien. Allemaal wel positieve reacties! Alleen niet wanneer ze welke stand gebruiken :-)
Had hem bestel via de paardendrogist. Maar zal eens naar equilibrium zelf mailen als ik er niet uitkom.
Mijn paard wel specifieke problemen, alle spanningen slaan op haar spieren. En wil haar zoveel mogelijk ontspannen, waardoor ze het werk makkelijker zal aankunnen.