of heeft iemand reeds deze stap eens ondernomen? tot nu toer vond ik slechts een onduidelijke foto van een stukje beugelriemophanging.
wie oh wie?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ben benieuwd of er misschien al zoiets is! En anders over 50 jaar, als ik zelf te krakkemikkig ben om te rijden en mijn BM alleen nog maar bestaat uit rafels 

DubbelDun schreef:De oplossing van MirandaFuego vind ik wel een goede
Misschien een tripje naar BM organiseren....vooropgesteld dat ze ons een kijkje in de keuken laten nemen
Alida heeft me ooit eens verteld dat zij als hoge uitzondering een bezoekje mocht brengen aan BM. En dat dat bezoekje alleen maar kon omdat zij al zolang hun dealer was, en zoveel zadels hier verkocht. hoofvision schreef:tot nu toer vond ik slechts een onduidelijke foto van een stukje beugelriemophanging.
en ik kan je vertellen, verder dan dat krijg je een BM niet open. Wat ik daar tegenkwam was lijm en lijm en lijm. En op die onduidelijke foto kon je iets blauws zien, dat is een soort foam in 2 lagen. En ook die zijn verlijmt, zowel aan elkaar als aan het leer. Als je daaraan gaat lopen trekken trek je het kapot en kan je nog steeds niet zien hoe het zadel is opgebouwd.
) BM heeft ook doorontwikkeld. En zon oudje uit elkaar trekken zegt niks over wat er tegenwoordig inzit.

ja das een fijne. Ze kunnen nu beter eens wat gaan bedenken voor een individueel in te stellen fender en rigging. Niet elke ruiter wil een stoelzit, en niet elk paard komt weg met die 7/8 rigging.

En CY over de maten van cantle en pommel
Of het nu arogantie of voorzichtigheid is??? Ik gok eerder stugheid en desinteresse in de Europeese markt. Hun zadel werkt voor de Amerikanen dus die paar zadels die naar Europa gaan is kwa ontwikkeling en aanpassing niet interessant. 
De DS kon ik ook alleen met behoorlijk veel moeite (banaansingel ed) op z'n plek houden. De CY met z'n 3 way rigging lag perfect en bleef ook redelijk goed liggen (in remacties), maar daar had ik weer het probleem van een te hoge pommel. Jong paard waarbij je vrij veel stuuracties moest geven, en dan knal je elke keer weer tegen die pommel aan.
Vind ze alle 3 lekker zitten. 
Maar ze willen het gewoon niet.