Mijn haflinger heeft eczeem, ik heb een Rambo SIH voor haar. Werkt heel goed, haar eczeem is redelijk onder controle te houden hiermee (beetje smeren met Derfen en opletten met voer doen we ook). Ze staat op een superfijne stal, 24/7 buiten met een grote inloopschuur. Ze schuilt op zich wel in de stal als het regent, maar als er buiten hooi is en binnen niet meer gaat ze lekker in de regen staan knabbelen.
Nu is mijn 'probleem', of eigenlijk vraag: Mijn eczeemdeken is niet waterdicht. Wel waterafstotend en ademend, ik vind altijd dat ze vrij snel droog wordt onder de Rambo (nog sneller dan zonder deken lijkt wel). Nu kom ik net bij haar vandaan, en ondanks de regen staat ze behoorlijk te trappen en te bijten van de jeuk.. Dus heb de eczeemdeken maar opgedaan, alleen verzuipt ze daar dus mee straks als ze in de regen gaat staan eten.
Ik vraag me af hoe anderen dat doen. Ik weet dat Rambo een speciale waterdichte onderdeken heeft; hoe bevalt deze? Ik ben zo bang dat het zo'n klam verhaal wordt met deze temperaturen. En een regendeken en een eczeemdeken, en dan is het 14 graden ofzo. Heb net weer een nieuwe fleece gevoerde regendeken aangeschaft, alleen vind ik het daar ook te warm voor nu. Plus, die deken is zonder hals en ze heeft ook jeuk op d'r manenkam.
Nou, heel verhaal, geen echt duidelijke vraag
Ben gewoon benieuwd hoe anderen dit doen. Gewoon je pony met eczeemdeken in de regen laten staan? Er is overigens wel een mogelijkheid om haar binnen op stal te zetten maar dat is geen succes want dan staat ze als enige binnen. 

Agradi had 20% korting, heb de deken besteld voor 36euro dus dat valt ook nog mee.
).
die agradi actie is over zeker