Ben op zoek naar bijzetteugels met een elastieken band ertussen. Zie het veel op filmpjes van Monty, maar kan ze hier in Nederland niet vinden, iemand tips?
Thanks Lois, maar bedoelde eigenlijk leren teugels, net als de bijzetteugels met een ring, maar dan zonder ring, en een elastieken band ertussen genaaid.
Ryder
Geplaatst: 14-05-13 08:26
Nogmaals, bedoel je westernteugels? Gezien je dit op het westerngedeelte van Bokt zet?
Edit, ik heb geTEMd.
Laatst bijgewerkt door Ryder op 14-05-13 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt
sjouk_L
Geplaatst: 14-05-13 08:30
bij de equimatch.nl hebben ze bijzet teugels zoals je ze bedoelt. Webshop met fijne service.
Sjouk, bedankt! die bedoelde ik. Ga ze bestellen. @ Ryder, weet dat het niet specifiek westernteugels zijn, maar kon ze bij gewone ruitersportzaken niet vinden zo snel. Monty gebruikt ze altijd in combinatie met een westernzadel en hoofstel, vandaar!
Wat apart om een bijzet te gebruiken waar het paard niet aan de druk op het bit kan ontsnappen. Dat gaat tegen mijn western gevoel in waar je juist heel bewust met release werkt...
sasika
Geplaatst: 14-05-13 09:08
hoi,
het merk CWD heeft ze (wij gebruiken ze voor de voltigesport) volgens mij is WIETSE HOEKSTRA de CWD inkoper in Nederland
@ Troi, Ben ik met je eens, maar wil ze daarom ook met elastiek, en puur om de stelling tijdens het longeren met dubbele lijnen te verkrijgen. Verder ben ik ook niet zo van de hulpteugels. Dank voor je reactie.
Apart...bij longeren met dubbele lijnen gebruik je de lijnen om stelling te vragen. Dit is een andere discussie natuurlijk. Daar zijn topics over. Tips kan je krijgen via pb.
@ Jetta, Ik longeer met dubbele lijnen volgens de Monty methode, dus met losse lijnen. Kan niet anders door blessure en operatie schouder bij mezelf, vandaar dat ik geen lijn met druk aan mijn linkerkant kant hebben.