Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Hopelijk komt er snel een passende oplossing. Persoonlijk zou ik voor boomloos gaan. Alleen al omdat een op maat gemaakt zadel na een maand of 6 weer kunt verkopen, als je pech hebt dat de spieren snel veranderen. Bij een. boomloos zadel ondervang je hèt probleem van. spieropbouw beter. Persoonlijk vind ik een barefoot zadel lekker zitten, maar voor jou kan dat heel anders zijn
, wat nu weer... Gelukkig komen we er steeds wel weer uit en leer ik haar ontzettend goed kennen.... 
Akke_sSpring schreef:Die spierenkwestie is ook iets waar ik nog mee loop en dan weer richting boomloos denk. Zoals ik al schreef denk ik aan Startrekk, mede omdat de MSFC'er 2 deze verkoopt en ik haar mening vertrouw. Dus heel stom maar een zadel wat door haar aan te passen is zou ik erg fijn vinden.
WOW is me ook geadviseerd maar ook daar lees ik verschillende verhalen over qua op maat maken en dat is ook 2e hands nogal een prijzig zadel, dus daar durf ik niet aan.
Maar uiteindelijk zou er toch ook weer een zadel moeten komen, dus als het even kan....
Akke_sSpring schreef:Volgens mij heeft de diamant een springtree, dus een flexibele houten boom. De overige varianten hebben idd een standaard houten boom.
Princesj schreef:Springtree betekend niet (altijd?) verstelbaar.
Akke_sSpring schreef:Princesj schreef:Springtree betekend niet (altijd?) verstelbaar.
Ik heb contact opgenomen met het Drunens ruiterhuis omdat zij deze zadels ook verkopen. Daar wil ik graag meer info mbt de zadels. De bomen zijn volgens wat meningen op Bokt doorgaans een maat breder te maken. Maar ik word teruggebeld door de zadelmaker van DR.