Ik lease sinds kort een leuke tinker. De eigenaresse heeft hem nog niet zo lang dus ze heeft nog niet veel spullen. Nu wil ik een dekje kopen, maar ik zit te twijfelen tussen maat cob en full. Het is een grote tinker van 1.63. Ik zie het paardje pas wanneer hij op de nieuwe stal staat bij mij in de buurt, en de eigenaresse volgende week. Ik vond het daarom wel een leuke verassing.
Dus.. Welke maat?
Laatst bijgewerkt door mcjv op 11-05-13 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Dressuurdekjes zijn langer dan 'normale dekjes' (daarmee bedoel ik dus dekjes die gebruikt worden voor een veelzijdigheids/springzadel) aangezien bij een dressuurzadel de zweetbladen ook langer zijn dan bij veelzijdigheids/springzadels. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel
Hangt ervanaf. Je kunt nog wel een grote tinker hebben, maar als de rug erg kort is (wat je vaak ziet bij tinkers/cobs) kom je vaak aan een korter zadel. Mijn eerste neiging is ook full, maar kun je dan niet eerst op stal een full van een andere eronder leggen om te zien hoe het ligt?
Aan een full dekje zit je sowieso al snel. Een paard van 1.63 kan best een korte rug hebben, maar zo kort dat hij kleiner nodig heeft dan full... Net als little_king was mijn (verzorg)Tinker 1.45 met een korte rug, maar ook bij haar reden we met een full
Troebeltje
Geplaatst: 12-05-13 09:48
Ik zou ook voor een full gaan, en anders even wachten tot je het paard hebt gezien.