welke van de 3 singels is nu het beste?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

welke van de 3 singels is nu het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 23:22

Er zullen vast wel meet topics zijn, maar het is een beetje kort dag dit uit te pluizen. We hebben morgen een rit van 3 uur en helaas krijgt onze kop merrie een singelplek van haar nieuwe singel. aan 1 kant. deze is inmiddels weer ok, maar liever zie ik die niet terug komen. wij hebben inmiddels allemaal barefoot zadels met dezelfde singels voor onze 4 paardjes en allemaal ok, behalve voor haar. Nu heb ik nog 2 singels liggen...een neopreen een een weet ik veel....welke zou ik beter kunnen gebruiken? iemand ervaring? Heb inmiddels wel een lamsbondje gekocht voor om de singel, maar deze is onderweg en zal er niet optijd zijn. ook heb ik nog een nep bontje liggen, maar denk dat dit niet gaat helpen.

Afbeelding
deze heeft ze nu....

Afbeelding
beter deze?

Afbeelding
of toch een neopreen...

Voorheen had ze ook neopreen, bij haar oude zadel was het altijd goed, maar deze lag anders, en ook de singel lag iets meer naar achteren.

alvast bedankt!

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 00:00

lastig he?? zo zit ik nu ook :P :j

Duhelo

Re: welke van de 3 singels is nu het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:05

ik denk dat die onderste het beste zal zijn, dat is zon zacht neopreentje, die middelste is van dat plastiekachtig spul, en heeft behoorlijk wat stiksels aan de binnenkant, ik zou de onderste kiezen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:07

Goed de benen naar voren trekken als ze is aangesingeld. En zorg dat die singel schoon is, dan blijven hopelijk de wondjes weg.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 09:51

Hai, we trekken de benen altijd naar voren....en de singel was de eerste keer helemaal schoon.... erg gevoelig huidje (maar dat was al wel bekend bij haar)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:02

Waardoor is de plek precies ontstaan? Als je dat weet kun je beter zoeken naar een oplossing :)

Vaak ontstaan singelplekjes doordat singels voor het mooie wat te kort zijn waardoor de gespen ter hoogte van de elleboogplooitjes komen te liggen.

Tijdens het lopen bewegen die huidplooitjes dan steeds tegen de gespen aan en op een gegeven moment gaat de huid dan natuurlijk kapot...

Rena van mij heeft het wel eens gehad toen ik een keertje met een hele mooie, vrij prijzige, voorgevormde zacht lederen singel reed waarvan ik totaal geen problemen verwachtte.

Had ze na een klein rondje ook ineens een zeer plekje -O-

Kwam doordat haar haartjes blijkbaar tussen de zachte onderlaag en de harde bovenlaag van de singel in geklemd werden...en er dan uitgetrokken...auw.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 14:32

Hai hai,

Ook dit is niet het geval...de gespen zitten echt een eind meer naar het zadel toe. had het ook niet verwacht van deze singel. voelt echt heel soepel en is zacht, geen gekke naden en plooien....raar...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:36

Ik zou de neopreen variant pakken, zeker omdat ze daar eerder mee gelopen heeft en er geen problemen van ondervond.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:40

ik heb een tinker met precies zo'n zelfde singel.. helaas heb ik ook het probleem dat hij er plekjes van krijgt. ik heb een paar keer gehad dat er gewoon een hele wond bij de singel zat. was het dicht met mooi haar erop kwam het weer terug. Ik rijd sindsdien met een bondje om de singel en heb nergens meer last van... ik zou in jou geval toch voor de neopreen singel gaan

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 22:28

ik dus de neopreen gepakt...is dat ding te lang deze was 85cm en de andere 60 of 65, nooit naar gekeken...:-s ...dus de barefoot singel wel gebruikt met een hele dikke klodder uier zalf op de plek waar de plek had gezeten...en nu geen probleem gehad. Nog even en het lamsvelletje is er...hopelijk blijft het dan goed!