Welke maat longeerhulp?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hemasa

Welke maat longeerhulp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 20:10

Ik wil een katoenen longeerhulp (zo'n touw) aanschaffen via internet, alleen weet ik niet welke maat ik moet hebben. En wil 'm zeker niet te klein, want ik wil niet dat mijn pony te diep gaat lopen.
Ik heb een grote D-pony (/kleine E) van 1.48 m met een smalle bouw.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. :)
Laatst bijgewerkt door Hemasa op 09-05-13 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:10

Ik zou de kleinste maat doen.
Iemand bij mij op stal heeft een L (de 2e maat) en die is net te groot voor haar pony van 1.48
Je kan hem anders toch ook passen en anders omruilen?

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 20:15

loversyl schreef:
Ik zou de kleinste maat doen.
Iemand bij mij op stal heeft een L (de 2e maat) en die is net te groot voor haar pony van 1.48
Je kan hem anders toch ook passen en anders omruilen?

Nou het kan dus wel, maar omdat ik het via internet wil bestellen zit ik met zo veel verzendkosten. Maar bedankt! Dan bestel ik 'm dus gewoon kleiner. :)
Laatst bijgewerkt door Hemasa op 09-05-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:17

Ik heb toevallig bij mijn pony (1.50m, wel best breed geschouderd) beide om gehad. De middenmaat past alleen op z'n kleinste en de ponymaat alleen op z'n grootst :P

Dit is de kleinste maat bij mijn pony:
Afbeelding

Als je echt meer ruimte wilt hebben, dan zou ik toch voor de grotere maat gaan, maar denk dat de kleinste maat ook wel goed gaat passen. Vooral als je pony toch nog wat kleiner/smaller is.

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 20:23

Myour schreef:
Ik heb toevallig bij mijn pony (1.50m, wel best breed geschouderd) beide om gehad. De middenmaat past alleen op z'n kleinste en de ponymaat alleen op z'n grootst :P

Dit is de kleinste maat bij mijn pony:
[ Afbeelding ]

Als je echt meer ruimte wilt hebben, dan zou ik toch voor de grotere maat gaan, maar denk dat de kleinste maat ook wel goed gaat passen. Vooral als je pony toch nog wat kleiner/smaller is.

Oh bedankt, vooral met de foto wordt het erg duidelijk! Dan ben ik er nu uit dat ik de Pony maat neem, aangezien de middenmaat net past op jouw grotere en bredere pony. Bedankt!

just_kiki

Re: Welke maat longeerhulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:56

Ik heb een L (middel maat eigenlijk)voor pony van 151 en die gebruik ik ook voor mijn paard.
voor de pony op de kortste 'stand' dus ik zou een pony maat zeker nemen :j

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:58

Mijn paard van 1.68m met fors front is de "paard"-maat te groot := Ik vind ze enorm groot vallen. Bij twijfel dus het best het kleinere maatje nemen.