Ik ben me al enige tijd aan het oriënteren op een stang en trens hoofdstel in het bruin maar eerlijk is eerlijk in het zwart zijn prachtige exemplaren te vinden maar in een mooie bruine kleur ho maar. Ik heb gegoocheld, ge-ebayd, gemarktplaatst....
Nu is het zo dat al mijn tuig bruin van kleur is dus daar wil ik een mooi hoofdstel bij hebben. Het heeft geen haast maar ik ben inmiddels gerechtigd om met stang en trens te rijden en het paard loopt er eigenlijk ook wel fijn op. Maar zolang ik het juiste hoofdstel nog niet gevonden heb oefenen we vrolijk door met een gewoon trensje.
Wat zoek ik:
Stang en trens hoofdstel.
Bruin (niet te donker)
Niet te dikke neusriem
Mooi afgewerkt
Max onder €150,-
Kleur hoeft niet exact overeen te komen maar onderstaand zadel heb ik (ik heb ook een donkerbruine):

En dit hoofdstel spreekt me dus erg aan maar die is niet meer in bruin te verkrijgen:
http://www.hookseurope.com/product.aspx ... Order=DESC
Wie o wie heeft de perfecte tip voor me?
Weet alleen niet welke maat je moet hebben.

maar dat is vast nog onmogelijker als het vinden van het hoofdstel wat aan al mijn wensen voldoet
Ik heb dus even bij de trensversies gekeken en ik kom alleen de kleur tobacco tegen als bruintint, welke ook de kleur is van bovenstaand hoofdstel, de Adlington. Dus ik veronderstel dat dit gewoon de kleur bruin is die BR gebruikt, ook voor de S&T hoofdstellen. Ik denk dat de ruitersportzaak en anders BR zelf je hier meer duidelijkheid over kan geven