br pro max plastic kapot?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MieLo

br pro max plastic kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 08:54

hoi allemaal

titel is misschien een beetje vaag, maar dat is wel het probleem waar ik mee zit.
ik heb ongeveer 3/4 maanden geleden deze beenbeschermers gekocht.
zaten goed bij paardlief etc. Ik gebruik ze gewoon tijdens het rijden, buitennritjes (door water)
en 1x mee naar het strand geweest. Ineens viel me op vandeweek dat de binnenkanten van de voorbeschermers
gewoon "gebroken" is (weet even geen ander woord, maar het plastic is helemaal verbogen en gebroken en
zit in dikke hoopjes aan de onderkant. hoop dat jullie mijn beschrijving snappen :D ).
nu lees ik net dat eskadrons ( vergelijkbaar) niet geschikt zijn voor in het water,
maar naar mijn idee is het toch raar dat die plastic schalen zo kapot zijn?
achter heb ik al iets langer, zelfde mee gedaan als voor en daar is niets mis mee.
Ik neem zowieso even contact op met br, maar kennen jullie dit probleem?

groetjes Lotte

welmoed__

Re: br pro max plastic kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:57

Het zou kunnen dat je pony strijkt met de voorbenen. Bj mijn pagony dressage boots, vergelijkbaar aan de br pro max, zitten bij de voorbenen ook gaten. Dit komt omdat hij met zijn voorbenen tegen elkaar aan strijkt.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 09:25

paard strijkt bijna niet, hoogstens een paar schaafplekjes die erop zitten. van de buitenkant is het niet zichtbaar.
het gaat echt om die harde plastic schalen in de binnenvoering. die lijken gesmolten/gebroken te zijn en hopen
zich op aan de onderkanten. het is ook bij beide beschermers. achter helemaal geen last van.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:37

Heb je dan niet gewoon een miskoop gedaan? Een maandag product ofzo?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 19:51

ik zou het haast denken. kan morgen wel even een filmpje maken. als ik ermee schud hoor je het plastic rammelen.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 21:29

Contact met BR opgenomen, nu wachten op een reactie.
Verder niemand die dit verschijnsel kent?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:30

nee , ik ken het niet !
ik bne dit ook absoluut niet gewent van BR , normaal hebben
die super kwaliteit !

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 21:31

Daarom ben ik ook erg verbaasd. Zeker gezien het feit dat ik ze nog maar 2 maanden(even gecheckt, 27 Jan bestewld via internet, en dan nog ong een week levertijd gehad) in gebruik (2, hoogstens 3x per week) vind ik dit erg vreemd. Ook omdat het bij beide voorbeschermers is gebeurt.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:33

Heb je er al een filmpje/foto van gemaakt?

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:45

Bij mij zit er ook een deukje in het plastic, ik vind het ook vreemd omdat ze bijna nooit aantikt.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:10

Hm heb ook al heel wat pro max'en voorbij zien komen, maar nog nooit van dit probleem gehoord. Benieuwd wat BR gaat antwoorden!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 21:47

@ Nordsvensk: helemaal vergeten :o
Heb ze vrijdag opgestuurd, kreeg vandaag een email dat ze richting BR waren.
Stom eigenlijk dat ik het vergeten ben.
Ben ook erg benieuwd Mallootje!

AnnaLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:03

Wel nieuwsgierig wat het kan zijn.
Ik heb de BR pro max (ook de voorbeschermers) nu ongeveer 2 maanden en ik rijd er vrij veel mee (alleen maar buiten), en ze zien er nog goed uit. Ben tot nu toe erg tevreden over de kwaliteit en hoop dat over 2 maanden hopelijk nog te zijn.

Kan inderdaad ook zoals eerder genoemd een maandagproduct zijn, balen.... :(

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:29

Ik heb twee paar pro max, wit en bruine. Mijn witte achterbeschermer was na 1x gebruik over de volle lengte gebroken. Keurig netjes kreeg ik van de winkel een nieuw paar mee. Garantiekwestie :-)

Nu heb ik de bruine ook stuk! Ook achter en over de volle lengte van de beschermer. Het gaat alleen om de harde schelp die in de bescherming zit. Aan de buitenkant zie je er niks van.
Ook dit keer weer een paar nieuwe mee gekregen, maar raar is het wel. Ik doe er niks geks mee en beide beschermers waren hooguit twee maanden oud :(

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:43

dat probleem had ik dus ook Icrack, maar even de winkel mailen, nog niets gehoord.
Ik gebruik ze ook gewoon normaal, en aangezien het plastic is hoort water geen effect erop te hebben.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:23

Ik had het na een paar keer gebruiken bij de achterbeschermers (wel van pagony dan ) maar komt op hetzelfde neer. Alleen was ik te laat met melden dus ja dan maar wat scheurtjes.. Ik gebruik voor achter nu gewoon kogelbeschermers

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:52

ik heb de Br pro max achter en voor echt fijne beschermers. Als deze ooit kapot gaan koop ik weer dezelfde

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:41

Ik vind ze dus ook enorm fijn, alleen snap niet dat dit zou gebeuren.
Heb vandeweek een nette mail gestuurd naar de winkel over of er al meer bekend was.
Kreeg een kortaffe reactie terug :\ even afwachten maar

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:22

Ik vroeg me af of het mss zou kunnen komen door het invouwen van beide beschermers. Je ziet ze zo altijd in het schap liggen. De ene beschermer zit in de andere, mss dat de binnenste daardoor al een soort van "breuk" oploopt die bij gebruik doorbreekt?

xNVBx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:52

Als hij er een keer flink tegenaan heeft getrapt kunnen ze ook al beschadigd zijn, dan is het gewoon slechte kwaliteit

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:16

Ook ik heb, na de beenbeschermers misschien maar 10 keer gebruikt te hebben de harde schaal in stukken liggen. Er is volgens mij niets aparts mee gebeurd, ik doe ze af en toe in de wasmachine en verder strijkt mijn paard niet.
Ik gebruik de beschermers alleen op wedstrijd of op les.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:19

@..xNVBx

Knappe prestatie als de mijne de achterkant van haar achterbeschermers kapot weet te trappen.
:D :D :D
Bij de voorste kan ik me er wat bij voorstellen idd, in mijn geval had ik bij zowel de bruine als de witte de achterbeschermers kapot.

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:22

ik heb ze ook en bij mij gingen ze al na een maand kapot.ik koop ze dus niet meer vind ze te snel stuk gaan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:24

K heb met mijn BR pro max'en nu 4x gereden en bij een van de achterbenen is de schaal van onder tot boven dwars door :=
Vanaf de buiten kant is er verder niks aan te zien, maar indd het "plastic" is kapot, wel balen, want zo goedkoop waren ze nou ook weer niet.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:27

Precies Roxiie...dat was ook mijn euvel. Heb intussen wel nieuwe, maar vraag me af hoe lang ze het vol gaan houden. Vind het prachtige beenbescherming, maar hoop wel dat deze nieuwe langer mee gaan. Ik heb nog niet kunnen rijden omdat mijn paard voor een periode op vakantie is.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe BR er zelf tegenover staat en of zij weten hoe dit kan.