Welk Hoofdstel Premiera of kieffer ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

snamsap

Welk Hoofdstel Premiera of kieffer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 10:50

Hallo Bokkers,

Mijn oude kieffer hoofdstel is helaas kapot gegaan en ben dus opzoek naar een nieuw hoofdstel .

Ik ben altijd heel erg tevreden geweest over kieffer. Alle hoofdstellen die ik heb gehad van kieffer bleven altijd even mooi uitzien, hoe oud ze ook waren . Nu heb ik laast voor er bij een een hoofdstel voor erbij van profi rider gekocht .(Met een lak neusriem ) Dit hoofstel is nog geen jaar oud ,maar is nu eigelijk al versleten en daar komt nog een bij dat de verhoudingen van het hoofdstel totaal niet kloppen .

Nu zag ik op internet de Premiera ''Imperia'' en vond dit een erg mooi hoofdstel ,maar vraag mij af hoe de kwalitijd tegen over kieffer is ?

Ik hoor graag jullie advies :o

enomis123

Re: Welk Hoofdstel Premiera of kieffer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:53

ik ken Premiera niet, maar Kieffer dus wel, en ook altijd tevreden over geweest, Hoofdstellen gaan echt jaren en jaren mee, dus waarom op een ander merk overstappen als Kieffer je goed bevalt?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:55

Ik ken het andere merk niet.. Heb zelf ook altijd Kieffer gehad (nu toevallig overgestapt naar Imperial) omdat ik verliefd was op het hoofdstel.. Kieffer is gewoon een goed merk... Maar een ander hoofdstel/merk kan ook goed meegaan. Het ligt deels ook aan het onderhoud etc. (Zelfs mijn merkloze ponyhoofdstelletje) zag er na jaren nog goed uit... Maarja, genoeg invetten etc.

snamsap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 11:05

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:10

Ik heb hoofdstellen van beide merken gehad.
Kieffer alleen 2e hands en Premiera nieuw.
Dus ik weet niet hoe Premiera is na lang intensief gebruik.

Ik vind het leer wel erg fijn en soepel, nadat je het natuurlijk een keer goed ingevet hebt.
In ieder geval veel fijner dan het leer van profi rider.
Het enigste wat ik wel jammer vond is dat er al 2 steentjes uit mijn frontriem zijn, maar dat heb ik nu hopelijk opgelost door er heel iets secondelijm tussen te doen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:31

Heb ze ook beide gehad. Vind die twee niet echt te vergelijken.. Kwaliteit van Kieffer vind ik veel beter, veel zachter en fijner leer en mooier afgewerkt. Vind alleen de modellen van kieffer over het algemeen erg saai.