Engelse "platte" neusriem, ook met sperriem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Engelse "platte" neusriem, ook met sperriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:41

Hoihoi,

Ik ben helemaal verzot op ouderwets Engelse "platte" neusriemen. Echt gewoon plat. Ik vroeg me alleen af of ze ook met sperriem bestaan. Op onze manege mag je namelijk met je eigen tuig (behalve zadel) rijden, zolang het maar goed past. Het enige nadeel is dat je niet zonder sperriem mag rijden, en daarom kan ik helaas niet zo'n Engels Hoofdstel gebruiken. Weet iemand een site/winkel waar ze deze hoofdstellen wel met sperriem verkopen?

git

Re: Engelse "platte" neusriem, ook met sperriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:43

De echte ouderwetse neusriem sluit onder het bit, en is dus neusriem en sperriem in een.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:49

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:50

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:52

Ik denk niet dat je daar een sperriem op kan krijgen, aangezien dat stukje waardoor je sperriem vast zit aan je neusriem er ook nog aan moet. En spierriempjes zijn meestal ook niet echt dun. Persoonlijk denk ik dat deze neusriem daar te plat voor is.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:55

Je zou er wel zo'n tussenstukje aan vast kunnen maken. Ik weet dat er een soort lusjes zijn waarmee je dus van een hoge neusriem en sperriem aan elkaar kan bevestigen. Weet alleen even niet meer hoe dat heet. Ik google er even op los om een plaatje er van te vinden.

Edit: Zoiets dus.

http://www.agradi.nl/premiere-sperriem- ... -bruin.htm

Aleen moet je bevesting dus wel groot genoeg zijn om, om de neusriem te passen
Laatst bijgewerkt door miss_lizje op 07-05-13 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:56

Nathachou schreef:
http://www.flevohorsesupport.nl
Wel prijzig, ik heb mijn hoofdstel daar op maat laten maken, echter wilde ik juist geen sperriem hebben :).

Jaaa, dat is wat ik bedoel ^^ Heb je ook ongeveer een idee wat de prijs daarvan is?

(off-topic: Ik vind de naam van jouw paard werkelijk geweldig! (gitarist van favoriete band zijn achternaam :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:56

miss_lizje schreef:
Je zou er wel zo'n tussenstukje aan vast kunnen maken. Ik weet dat er een soort lusjes zijn waarmee je dus van een hoge neusriem en sperriem aan elkaar kan bevestigen. Weet alleen even niet meer hoe dat heet. Ik google er even op los om een plaatje er van te vinden.

Ik zie dat soort lusjes inderdaad weleens langskomen. Ik kan ook zo'n hoofdstel kopen, en dan zo'n soort sperriem met lusje in dezelfde kleur.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:00

Dat inderdaad. Nu nog hopen dat zo'n lusje om de neusriem past :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:02

Ze zou eens moeten mailen wat de "doorgang/breedte" is van zo'n lusje. Misschien hebben ze in de winkel ook wel zo'n sperriem liggen. En anders als je een beetje creatief bent kan je zo'n lusje ook vast nog wel zelf maken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:08

Er bestaan aparte losse lusjes die je om je neusriem kunt 'vouwen' om zo je sperriem te bevestigen. Equimatch heeft ze dacht ik.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:10

Oeh, wel sjiek zeg die platte neusriem en kopstuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:11

Lipydo schreef:

Haha, ik weet het! Sommige mensen vinden het saai en ouderwets, maar ik vind het werkelijk prachtig!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:11

Ik begrijp alleen niet waarom mensen met eigen hoofdstellen gaan rijden. dan hebben de paarden dus iedere keer iets anders aan/ om/ op?? lijkt me niet prettig. Wordt er iedere keer helemaal gecontroleerd of alles echt goed zit? lijkt me niet mogelijk...

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:16

Resistance schreef:
Lipydo schreef:

Haha, ik weet het! Sommige mensen vinden het saai en ouderwets, maar ik vind het werkelijk prachtig!

Ja zeker! Zie het al helemaal staan op mijn barokke-uitstraling haflinger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:16

suuzepuus schreef:
Ik begrijp alleen niet waarom mensen met eigen hoofdstellen gaan rijden. dan hebben de paarden dus iedere keer iets anders aan/ om/ op?? lijkt me niet prettig. Wordt er iedere keer helemaal gecontroleerd of alles echt goed zit? lijkt me niet mogelijk...

De kleintjes rijden altijd op andere pony's en hebben nog geen eigen spullen, maar de wat oudere ruiters rijden altijd op vaste pony's of paarden, en hebben soms hun eigen hoofdstel. Zo rij ik ook altijd heel lang op dezelfde. Als je een nieuw hoofdstel hebt moet je het gewoon even laten controleren, en dan mag je ermee rijden als het goed zit. Als je dan na een tijd weer op een ander paard rijdt, moet je het weer even laten checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:17

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:22

Ik heb hier net een topic over geopend en daar worden meerdere genoemd met sperriem, heb je wel gezocht op bokt? Ze maken dan gebruik van een extra stukje leer dat om de neusriem heen schuift :)

[HAR] "Britse" neusriem/hoofdstel plat

onder andere deze wordt genoemd:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 07-05-13 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:24

set_elkol schreef:
Ik heb hier net een topic over geopend en daar worden meerdere genoemd met sperriem, heb je wel gezocht op bokt? Ze maken dan gebruik van een extra stukje leer dat om de neusriem heen schuift :)

[HAR] "Britse" neusriem/hoofdstel plat

onder andere deze wordt genoemd:
[ Afbeelding ]

Haha, daar had ik zelf gereageerd :)

Maar je hebt gelijk, de volgende keer even zelf zoeken. Overigens is dat wel een prachtig hoofdstel! Waar en hoe duur?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:26

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:35

Ik heb pas zo'n hoofdstel van Ebay gehaald voor mijn pony, die Engelse stijl vind ik ook wel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:41

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:01

en aan je onderschrift te zien niet zoals velen van One Direction maar godzijdank van Muse :D mooie hoofdstelkeuze!