Eczeemdeken of vliegendeken voor breed paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Eczeemdeken of vliegendeken voor breed paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 10:49

Ik heb altijd de Rambo Sweet Itch Hoody gehad omdat deze door de V sluiting mooi om de borst heen viel. Echter deze is nu ook te smal aan het worden, de stof trekt voor bij de schouders. Ze heeft verder geen extreme speknek, maar dus wel heel brede schouders. Iemand nog een idee welke eczeem- of vliegendeken met hals goed zal passen. Ik wil het liefst wel een dekenmodel en dan het allerliefst nog een die zonder bilkoorden ook blijft liggen.
Ik had zelf deze dekens gezien: Bucas buzz off zebra (schijnt breder te vallen dan de buzz off), Rambo protector, Rambo fly buster.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:29

Ik heb zelf Rambo Fly Busters en daar ben ik zeer tevreden over.
Heb een Noriker en een Paint kruising die behoorlijk breed zijn. Deken lijkt op miraculeuze wijze op elke vorm paard te passen, want mijn overige paarden hebben een heel andere vorm lijven en ook daar zitten ze als een huis.
De Fly buster is geimpregneerd en de vliegjes gaan er inderdaad niet of zeer weinig opzitten.
Het materiaal is anders dan de SIH, meer een grove kunststof vezel ipv echte stof. Het is loeisterk!
Ik weet niet of de Fly Buster breder is dan de SIH.

De Rambo Protector vind ik wat naar achteren glijden, maar is verder ok.
Stof lijkt op de Fly Buster, alleen iets soepeler en niet geimpregneerd.

De gewone Bucas Buzz off heb ik ook gehad, die vond ik erg smal bij de borst, zelfs mét borstverbreder op een "normaal" paard.
De buikflap vind ik slechter dan van Rambo. De deken kan makkelijk scheef gaan liggen - helemaal zonder bilkoorden.
De Zebra uitvoering heb ik geen ervaring mee.

Als het echt een exceemdeken moet zijn kan de Busse Everline deken ook nog een optie zijn.
Is wel een dikke, warme stof, maar pasvorm is goed, ook op bredere paarden.
Is een zeer elastische stof en blijft ook lange tijd in goede conditie (rek gaat er niet snel uit).

Verder nog wel meer dekens gehad, maar niets wat het noemen waard is helaas.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 15:06

Bedankt voor het antwoord! Bucas heb ik zelf ook mijn twijfels over, maar zag (van een afstand) een Fries met een zebra model in de wei staan dus misschien dat ze hem echt breder hebben gemaakt? Hoewel mijn paard past ook genoeg dekens niet die een Fries wel past.
De Busse Everline zal ik eens opzoeken. Het hoeft niet persé een eczeemdeken, maar wel een deken met hals.

Zinzi_jewel

Re: Eczeemdeken of vliegendeken voor breed paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:24

Heb onlangs na lang twijfelen gekozen voor een Boett eczeemdeken voor mijn forse merrie . En moet zegven bevalt erg goed .
Past goed . En rekt wat waar nodig .
Paard heeft er geen hekel aan . En valt niet eens echt op dat ze hem draagt . Donkerbruin op zwart paard