startrekk delphin - trekker pro endurance

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

liesvp

startrekk delphin - trekker pro endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 08:36

Hallo

Ik heb voor mijn korte kleine haflinger een thorowgood vzh zadel waar ik heel tevreden over ben. Maar om te wandelen wil ik graag eentje met een wat vastere zit (lees: beter kunnen blijven zitten bij bokkesprongetjes en plots omdraaien) We gaan nog maar pas wandelen...
Ik wilde graag een westernzadel of stockzadel maar blijkbaar is dit voor ronde en korte pony's niet de beste oplossing.

Nu had ik ook de trekker al eens getest en ik vond dat die wel breed zat. Voor de rest vond ik die wel ok. Maar nu vroeg ik me af of de startrekk delphin misschien iets smaller zit? Wat zijn juist de verschillen? Wat zijn jullie ervaringen? Er is nu blijkbaar ook een trekker met een iets smallere zit? De luxus?

Heb nu ook een barefoot Cheyenne, maar hier zit ik precies op een stoel. Mijn pony is nochtans niet te dik, maar heeft bijna geen schoft en heeft erg ronde ribben. Dit vind ik maar niets voor mijn heupen...

Graag jullie ideetjes en ervaringen!

Bedankt!

Olikea

Re: startrekk delphin - trekker pro endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:45

Ik heb een passer laten komen van startrekk, maar deze zadels konden niet breed genoeg voor mijn rondgeribte paard.
Dus is de keuze uiteindelijk de trekker pro endurance geworden.
Ik geloof dat de luxus net wat smaller zit, Misschien Buitenzinnig hier op bokt even een berichtje sturen, die weet er alles van.
Je kunt bij hun ook testzadels bestellen,, kun je het eens voor jezelf proberen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:57

Sowieso als je graag wat smaller wilt zitten, zijn zadels met korte zijkanten echt een aanrader omdat je dan minder materiaal tussen been en paard hebt en dus smaller zit.

Ik vind een Cheyenne ook vrij breed zitten, maar een Arizona zit heerlijk, veel smaller, zeker met korte pootjes erg fijn.

Ik hoor toch van veel mensen dat ze de Startrekke en Trekker zadels vrij breed vinden zitten, dat zal simpelweg ook wel weer komen door de zweetbladen en kniewrongen, ik kan daar persoonlijk echt niet mee rijden want dan slaan mijn heupen heel gemeen op slot na een uurtje ofzo :P

Zou een Trekker True Talent niks voor je kunnen zijn? :)

liesvp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 09:04

Weet niet zo goed of ik zonder die zweetbladen wel "vast" zal zitten... Lijkt mij zo raar. Heb eens de ghost getest en daar zat ik wankel op en ook mijn pony werd erg nerveus van dit zadel. Die true talent lijkt wel comfortabel. Is de Arizona niet erg lang?
bedankt alvast! :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:14

Door zweetbladen op zich zit je niet vaster volgens mij hoor, dat is meer afhankelijk van je eigen zit, en verdikkingen in het zadel zoals knie- of dijwrongen en een verhoogd voor- en achterboogje.

Ik vond zelf op zich de dijwrongetjes van de Ghost wel fijn qua steun, maar miste heel erg het voor- en achterboogje van de Barefoot waar je zo lekker veilig diep tussen zit, echt zo'n zitje zeg maar :)

Dat heeft de True Talent op zich ook wel :)

Arizona is vrij lang, maar voor een westernzadel valt het op zich wel mee. Rijden behoorlijk wat ponies mee rond en dat gaat gewoon prima.

Maar bij de echt hele korte ruggetjes i.c.m. een ruiter die wel een wat grotere maat zadel nodig heeft, heb je dan natuurlijk wel het risico dat er schuurplekken in de wintervacht komen, aan de achterste rand van de pad, omdat die dan wat te ver richting de beweeglijke heupen komt te liggen.

liesvp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 09:18

Heb zelf maatje 38 en 1m68 dus weet niet goed welke maat... Vind het niet zo makkelijk. Misschien toch eens kijken naar die true talent.

Vraag we wel af naar ervaringen met die delphin en luxus :-)

liesvp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 16:49

Niemand? :-)