Ik rij nu al 6 jaar op een fries paard van mijn opa, geweldig natuurlijk allemaal. Maar nu heb ik al zo'n 3 jaar een dressuurzadel van Tattini Daslö met verwisselbare boom. Heeft altijd prima gepast! Alleen had ik laatst een vriendin van me op hem, en toen zag ik dat de kussens nodig opnieuw gevuld moesten worden. Alleen denk ik niet dat het zadel dat nog waard is. Nu zat ik te denken; Ik heb in totaal 4 zadels, 2 die ik dus nog gebruik, en twee die niet meer worden gebruik. Wat ik dus heb zijn:
- Barefoot Missoula Nut (compleet)
- Tattini Daslö dressuurzadel met verwisselbare boom (compleet, inclusief 3 extra bomen)
- Veelzijdigheidszadel (compleet)
- Iets oudere veelzijdigheids (niet zeker of dit zadel nog beugels heeft...)
De eerste twee zadels zijn mijn eigen, en de andere twee van mijn opa. Maar met mijn opa gaat het de laatste tijd niet zo goed, waardoor ik de zorg van Friso zo'n beetje heb overgenomen. Nu was het zo, de twee veelzijdigheidszadels gebruikten we om paarden te beleren, maar mijn opa koopt geen paarden meer wegens achteruitgang van lichamelijke gezondheid (niet dat hij op sterven ligt ofzo, hij is gewoon heel gauw moe sinds hij vorig jaar is geopereerd aan zijn hersentumor). Nu zat ik zelf te denken, waarom niet alle zadels inleveren en er een goed passend dressuurzadel voor terug vragen? Wat vinden jullie hiervan? Of zou ik toch mijn dressuurzadel opnieuw laten opvullen?
En weet iemand misschien een zadelmaker/passer in Friesland die al deze zadels inruilt voor een goedpassend dressuurzadel?
Bvd.

En dat is met boom/boomloos hetzelfde..