ik had een vraagje ik ga zo 2 dekjes bestellen, ik heb nu een dressuurzadel die ik leen, maar over een paar maandjes koop ik een veelzijdigheidszadel. welk dekje kan ik nu het beste kopen? dressuurdekjes of VZ dekjes? of kan een dressuurdekje niet onder een VZ zadel?
en nog een vraagje, welke maat kan ik het beste nemen voor mijn paard van 1.62? Full of Cob?
Laatst bijgewerkt door Roomsx op 05-05-13 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik zou gewoon even wachten tot je je zadel koopt, ik neem aan dat je onder dit geleende zadel, dekje hebt van degene van wie je hem leent.
Zoe_97
Geplaatst: 05-05-13 20:26
hangt ook van het type vzh zadel af, onder mijn vzh zadel waren vzh dekjes full te klein
Zeepsop
Geplaatst: 05-05-13 20:27
ik zou vzh dekjes kopen, als je nu dressuurdekjes koopt dan heb je daar straks niet veel meer aan... en een maat full zou goed moeten passen
Roomsx
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-13 20:31
Mijati schreef:
Ik zou gewoon even wachten tot je je zadel koopt, ik neem aan dat je onder dit geleende zadel, dekje hebt van degene van wie je hem leent.
nee ik heb geen dekje te leen, ik heb een eigen dekje van anky maar omdat ik wedstrijden ga rijden wou ik nog 1 wit dekje en een leuk dekje er nog bij.
Als je een vzh zadel neemt dat iets richting dressuur gaat zou je een dressuurdekje kunnen proberen. Mijn vzh zadel is ook iets richting dressuur en een dressuurdekje kan daar naar mijn idee prima onder.
tossielove
Geplaatst: 05-05-13 20:41
Ik heb ook een dressuurzadel + een vzh, dus ook verschillende dekjes. Eigenlijk draag ik bijna alle dekjes onder beide zadels. Er zijn wel dekjes bijv. de Scapa vzh, die zou ik niet onder een dressuurzadel leggen, omdat die echt een 'overdreven' vorm heeft, maar Ankydekjes passen wel prima onder een vzh, zeg maar.
oke dankjewel, ik had nog een vraagje over een wedstrijdshirt die heeft een roze kraag en waar je plastron hoort te zitten heeft die roze zitten, mag dat? en dan hoef ik ook geen plastron meer te dragen toch?
Ik zou VZ full dekjes nemen. Op onze manege (dressuur) heeft iedereen een dressuurzadel (behalve de manegepony's) sommigen hebben ook een veelzeidigheidszadel voor buiten of springen, daar leggen ze dan hun dressuurdekjes onder, ik vind, persoonlijk dat niet echt een zicht...