Zoutewelle bareback pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Zoutewelle bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 20:20

Deze heb ik vandaag gezien bij equiday en ik was er erg van gecharmeerd. Zijn er bokkers die hem hebben en kunnen vertellen wat de ervaringen zijn??
Laatst bijgewerkt door Caira op 04-05-13 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ManonGrr

Re: Zoutewelle bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:40

Ik heb er ook op gezeten op Equiday vandaag(dat bedoel je denk ik?). Ga er zeker voor sparen, geweldig ding!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:07

Geinig ding, kende ik nog niet :)

Ziet er wel leuk uit. Ik twijfel wel over de duurzaamheid van fleece als topmateriaal..... meestal is dat toch best slijtage gevoelig en als ik ook zie dat er maar een half jaar garantie op de pad gegeven wordt...dat is een erg korte periode :o

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:16

Ik heb er van de week een besteld en hem vandaag al geleverd gekregen. Hij ziet er echt enorm mooi uit en het materiaal is heel zwaar en stevig (voor een bbp dan toch). Hoe het fleece zich houdt is inderdaad even afwachten. Ik doe er sowieso een dekje onder. Ik zal hem voorlopig niet uit kunnen proberen omdat mijn paard sinds gister uit de running is. Jammer want ik kan me voorstellen dat hij net zo heerlijk zit als een Christ bbp.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:41

Ik heb er op test gereden. Hij zit lekker en geeft ook wel wat steun. Ik heb hem ook getest met mijn Barefoot pad eronder en dat zat wel beter, want zonder voelde ik nog ruggegraat en schoft.
Ik heb zelf de Barefoot ride on pad met schaapzitting, met daaronder ook een Barefootpad. Ik vind eigenlijk beide bbp met pad eronder even lekker zitten.

hillzout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:47

Hoi,

op mijn site www.zoutewellebarebackpad.nl staan bij het gastenboek ook wat reacties van mensen die de pad in hun bezit hebben.

Groeten, Hillegonda

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:43

Ik denk er ook over om er een aan te schaffen. Heb er ook tijdens Equiday opgezeten.
Heb nu de emiel voest deluxe (de tempur/traagschuim variant). Alleen ik vind van de Zoutewelle wel fijn dat deze wat verhogingen heeft, waardoor je steviger zit.

Maar ik twijfel omdat ik hier lees dat je wel de ruggengraat voelt. Nu heb ik dat met de voest ook wel, bij warmer weer. Bij koud weer niet, dan is de pad heel hard en moet echt zacht worden door mijn lichaamswarmte. Maar de pad wordt dan nooit zo zacht als nu, met warmere weer. In winter voel ik ruggengraat niet.
Die voest is van best dik traagschuim. Maar die van de Zoutewelle weet ik niet hoe dik het traagschuim gedeelte is...

Dus als nog meer mensen ervaringen hebben op het paard, hoor ik die graag!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:00

Mijn pad hangt helaas ongebruikt op stal aangezien mijn paard een week na het aanschaffen ervan is ingeslapen. Ik kan me niet voorstellen dat je de ruggegraad van je paard er doorheen voelt. De pad is zo stevig en dik! Ik had hiervoor een lamsvelzadel van Christ. Die is minder dik en daar voelde ik ook geen ruggegraad doorheen. Misschien extreem weinig bespiering heeft op de rug? Dan zou ik een bbp sowieso niet aanraden...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:23

Dank je voor je reactie. Sterkte met het verlies van je paard.
Oke, heb ze ook even een mailtje gestuurd met mijn vraag en hoe dik het traagschuim gedeelte is.