Singel lengte?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Singel lengte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:39

Hoihoi,

Ik wil een nieuwe singel kopen, maar wat voor maat het moet zijn weet ik niet. Het gaat om een d-pony, maar zou eventueel ook op een grote c of een kleine e moeten passen.
Ik heb nu een elastische op het oog. Hoeveel cm moet deze ongeveer zijn?

IvankBacardi

Re: Singel lengte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:39

veelzijdigheid of dressuur?

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:40

Ik heb voor mijn sporthaflinger 105 cm maar daar zirt elastiek in dus zou ook om een d kunnen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:43

Tsja dat kunnen wij zo natuurlijk niet zien is het een dikkerd of mag er wat meer spek op.. Hoe lang zijn de singelstoten etc.. Ik denk dat je het makkelijkst even een meetlintje onder de buik door kan trekken weet je het exact.. En dat het op die andere zou moeten passen ligt ook weer helemaal aan hun buik omvang...

Ik zeg meten is weten :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:46

Tat_jana schreef:
Tsja dat kunnen wij zo natuurlijk niet zien is het een dikkerd of mag er wat meer spek op.. Hoe lang zijn de singelstoten etc.. Ik denk dat je het makkelijkst even een meetlintje onder de buik door kan trekken weet je het exact.. En dat het op die andere zou moeten passen ligt ook weer helemaal aan hun buik omvang...

Ik zeg meten is weten :)

Inderdaad even meten dat weet je wat je moet kopen.
Anders is er eigenlijk weinig over te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:47

De C is net ietsje dikker dan de d (die normale omvang heeft). De E is ook op normaal gewicht. Zou een singel van 145 passen, of is dat veel te lang? (ik zag de singel die ik wil net op marktplaats voorbij komen).

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:48

145 is denk ik te lang hoor dat heeft mijn paard (1,70m) nodig

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:00

Tsja wat is normaal 145 zal echt te lang zijn.. Je moeder oma of bouwmarkt hebben vast wel meet lintjes hangen/liggen die je even kunt gebruiken,,,

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:29

Voor mijn D/E pony heb ik nu een 110cm singel aan een wintec vzh zadel. 130cm kan ook, maar dan zit hij echt op het hoogste gatje (niet plezierig voor je bovenbenen). Als je een singel wil die voor 3 pony's kan, zou ik voor 115cm tot 120cm kiezen, mits het voor een vhz is.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:51

Mijati schreef:
Voor mijn D/E pony heb ik nu een 110cm singel aan een wintec vzh zadel. 130cm kan ook, maar dan zit hij echt op het hoogste gatje (niet plezierig voor je bovenbenen). Als je een singel wil die voor 3 pony's kan, zou ik voor 115cm tot 120cm kiezen, mits het voor een vhz is.

Ik denk dat je dit echt niet kunt zeggen :n wat als ze nou hele korte singelstootjes heeft of een toch iets rondere pony of smaller dan de jouwe ? Of juist dressuur stoten op een vzh zadel (tja ze bestaan)

Ts ik zou toch even meten ipv uitgaan van deze maten... Zou zonde zijn als je ergens geld voor betaald en je hebt er niks aan ( kopen is een makkie maar met verkopen lijk je altijd wel naast de pot te piesen )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:53

men neme een touwtje, legt het zadel erop, neemt iemand mee, touwtje gebruiken om te meten en erna nameten
de lengte is per zadel en pony ( singelstoot lengte ed) erg verschillend

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:06

ik heb voor het pony'tje dat ik nu rijd ( 1m40 en een redelijk dikkertje, een VZ-zadel met net iets langere singelsloten dan de standaard) een singel vn 95cm. Had eerste een 115cm voor haar maar deze was echt te groot ( langs beide kant op het hoogste gaatje en kon er nog mijn hand tussensteken)