Ervaringen Kentaur Elektra

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gerritt

Ervaringen Kentaur Elektra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 21:58

Vanmiddag is er iemand gekomen die haar kentaur Elektra te koop had staan, ze kwam naar mij toe (ik lag op de route) om te kijken hoe het lag op de rug van mijn paard.
Mijn paard heeft nogal een smalle, hoge schoft en het was een helse zoektocht voor een zadel (ik heb de poen niet voor een compleet nieuw aangemeten zadel).

Toen de kentaur op haar rug lag was het een wereld van verschil heel veel vrijheid bij haar schoft en mooie ruggengraat vrijheid. Heel fijn.
Ik heb vanavond met het zadel gereden in de les, wel flink wennen zoveel wrong.

Wie heeft hier nog meer ervaringen met de Elektra? Hoe zit jij er over het algemeen in en hoe vind je dat hij op je paard ligt? Zijn het zadels die lang meegaan etc. ?
Ik hoor ook veel goede verhalen over de penelopa, maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen die 2?

Ik hoop dat iemand me daar antwoord op kan geven :D Brandlos!

CK88

Re: Ervaringen Kentaur Elektra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 06:16

Naar mijn idee is een kentaur een prima 'goedkoper' merk. Goede kwaliteit leer en mooie zadels om te zien. De vraag is of het zadel goed ligt en of jij er lekker op zit. Als het zadel met wol gevuld is kun je hem vaak nog laten aanpassen op het paard :)
En behandel het zadel niet te vaak met leerzeep(droogt uit, ookal staat erop dat het voedt :P), als je dit wel doet naar de tijd flink vetten en nawrijven met een schone droge en niet pluizende zachte doek. Dé tip om leer mooi en soepel te houden ;)