Eind juni ga ik mijn 4 jarige arabofriese merrie ophalen om haar naar een trainingsstal te brengen waar ze 2 maanden getraind wordt.
In de tussentijd probeer ik mij al te oriënteren op een goed zadel.
Ik moet een zadel hebben met een dikke wrong, omdat ik snel last van mijn rug heb als mijn benen niet in het zadel gedwongen worden en ze dan helaas hun eigen leven gaan leiden.
Ik heb ook maar een buget van tot 1000 euro (kan wel iets schuiven maar niet heeel veel) maar ben wel van mening dat ik daar een goed zadel voor kan vinden.
Dit zadel is ook tot ze is uitgegroeid, daarna wil ik een maatzadel voor haar laten maken, en gaat dit zadel over naar mijn andere jonkie (die is nu 2 dus die heeft nog tijd zat)
Iemand wees mij op de kentaur elektra, maar wie weet een goede zadelmaker die ook in de buurt van Rottum (Groningen volgens mij) komt?
Ik wil tijdens haar trainingsperiode al een zadel laten aanpassen, zodat ik thuis direct verder kan.
Is deze geschikt voor een fries, of juist het doorsnee rijpaard?
Of misschien weet iemand nog een andere optie, die voor een fries geschikt is en die aan bovenstaande eisen voldoet.
Ik was ook nog wel van plan om tegen die tijd met fryso te bellen voor een 2e hands zadel, op de terugweg naar huis kan ik daar dan mooi langs rijden met paard.