Zoektocht naar een geschikt zadel, wie kan mij helpen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_aussi

Zoektocht naar een geschikt zadel, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 12:57

Ik ben opzoek naar een zadel die breed is opgebouwd maar van boven in het zitvlak smaller is. Het gaat om een zadel voor een KWPN'er die redelijk breed is achter zijn schoft en dit steeds meer aan het ontwikkelen is. Daarentegen ben ik klein en smal, en is een 16.5 inch zadel soms nog aan de grote kant.

Ik ben me ervan bewust dat dit een lastige situatie is, maar het is niet onmogelijk. Zadels boven de 1500,- gaan mijn budget te boven, dus deze vallen al af.

Wie weet er een geschikt merk en/of type zadel en kan dit onderbouwen?

(zadelmaker is ook aan het rondkijken en nadenken, maar hoe meer mensen hoe meer kennis, dus vandaar)

Gelieve geen reacties met: ik heb dit ... zadel en dat zit erg fijn. Alleen reacties waar ik iets mee kan. :)

Alvast bedankt!

lammie2701

Re: Zoektocht naar een geschikt zadel, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:59

mijn schoonzus en haar instructrice verkopen zadels met een leren boom, wat erg fijn is voor paarden die veel veranderen in bespiering. Hun site is nog niet helemaal af, maar dan kan je iig contact gegevens bekijken en kijken wat voor modellen ze hebben. www.hidalgo-zadel.nl

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:14

Ik zou even in de hoek van Zaldi gaan kijken. Er zijn meerdere modellen met een A-zit en omdat Zaldi hun zadels grotendeels maakt met de barokke paarden in hun achterhoofd die ook tegen dit soort problemen aanlopen zou je daarmee wel eens geholpen kunnen zijn.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:38

ik ben zelf ook vrij klein en heb nu een euroriding luxor evolution... nog niet zo lang maar ik ben er tot nu toe toch tevreden over, mijn paard is ook redelijk breed gebouwd en heeft en ver doorlopende schouder... mss is dat ook iets voor jou... nieuw was de mijn iets van 1600€ maar die kan je ook 2de hands vinden hoor

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:44

Dan zou ik gaan voor een semi-boomloos, flexibel zadel.
De zitting van de Evolution bijvoorbeeld, en die van diverse modellen van Trekker, zijn verstelbaar naar 16,5 inch, en op de Freeform zadels kan een zitting van 16,5 inch bevestigd worden. Het is dus inderdaad niet onmogelijk en ook helemaal niet lastig. :)
Kijk maar eens op www.flexibelezadels.nl
Succes met je zoektocht!

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 17:45

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

@ Vilar, mijn voorkeur gaat uit naar een zadel met een gewone boom.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:55

Sinds ik een hidalgo zadel heb getest ben ik overtuigd dat mijn volgende zadel echt een hidalgo gaat worden. ..voor ruiter en paard een goed en fijn ergonomisch zadel.