UV-werend masker met plastic oogkleppen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myxlea

UV-werend masker met plastic oogkleppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 18:43

Hallo,

Mijn bijna 4-jarige paard heeft last van erge maanblindheid :(:). Nu hád ik de perfecte oplossing, waarmee hij met elk weer naar buiten kon zonder dat ik bang hoefde te zijn dat hij pijn had van de zon of dat er vuil in zijn oog kwam of er iets mee gebeurde. Ik mocht namelijk van een collega een masker hebben die UV-werend is en echt super past. Dit is een poos goed gegaan, alleen nu heeft hij waarschijnlijk lomp lopen doen en zat er echt een gat midden in de klep en in de andere zat een gigantische scheur.. onbruikbaar dus.

Degene waar ik hem van gekregen heb weet niet meer precies waar ze hem heeft gekocht, zij had hem destijds gekocht voor haar paard met zonneallergie. Maar vandaar dat ik het hier probeer. Wie o wie weet waar deze maskers te koop zijn? Ik ben écht op zoek naar plastic harde UV-werende oogkleppen.

Het gaat om zo'n soort masker (dit is die ik eerst had):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen komt een andere UV-werende kap binnen, maar ik was eigenlijk zo blij met deze dat ik heel graag weer harde plastic kappen wil. Ik ben bekend met de losse kappen van guardian masks, die wil ik ook nog bestellen maar ik zou heel graag ook zo'n soort kap op internet vinden, zodat ik er eentje extra kan kopen.

Ik hoop dat iemand toevallig weet waar zulk soort maskers te koop zijn, want ik heb heel internet al afgestruind!

Groetjes,
L.eanne

pmarena

Re: UV-werend masker met plastic oogkleppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:42

Oei, dat kon wel eens lastig worden....ik heb me in de loop der jaren verschillende keren rot gezocht naar zoiets maar ben het nooit tegengekomen :=

Dacht in eerste instantie dat je het over het Guardian Mask had inderdaad.... maar die ken je dus al en bedoel je niet.

Nadeel daarvan is ook inderdaad die zachte oog-stukken die niet vormvast zijn.

Het zou mij verbazen als iemand deze kap van jou kent...maar ik ben ook wel benieuwd en mijn reactie schopt je topic weer wat omhoog tenminste ;)

Misschien toch nog eens de collega goed uithoren of die nog kan achterhalen waar het masker vandaan komt?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:45

Helemaal niet lastig :D Mijn zadelmaker maakt ze: http://www.zadelmakerij-vdbosch.nl/

Afbeelding

Even contact opnemen met Harrie, hij kan alles naar wens maken :j Ook in verschillende kleuren. Officieel heet het een Franse kap, ze zijn er ook met halfopen bolletjes of met oren eraan. Hij kan ze ook maken van stevigere stof met een uitloop op de neus en gazen bolletjes, voor paarden die niet tegen zand/beestjes etc. kunnen :)
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:02

O verrek, ja in de dravershoek natuurlijk, nu je het over half open bolletjes hebt!! +:)+

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 09:09

WendyBZ super bedankt! Ik wist inderdaad dat zulk soort kappen in de draverswereld gebruikt werden, maar kon ze maar nergens vinden. Ik ga hem vanavaond mailen, super!

Ik hoop dat zo meerdere mensen de kappen ookbkunnen vinden, want het is echt de ideale oplossing omdat ze zo stevig zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:14

Er komt wel weinig lucht bij het oog zo, kan dat geen kwaad als ze hem echt veel op hebben?

En krast de oogbol niet snel? (schuren, rollen in zand enzo) Ze moeten er wel goed door kunnen kijken natuurlijk :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:16

Je kan de kapjes volgens mij ook los krijgen, ik weet alleen niet hoe het met de bevestiging zit. Je zou dan gewoon een extra set erbij kunnen nemen voor de zekerheid. Deze kap is overigens wel vrij licht nog, qua stof. Die tweede in mijn post is echt van canvas en een stuk steviger, die zou ik niet oplaten.

Zeg maar dat je via Wendy uit groningen komt, ik had al gezegd dat ik reclame voor hem zou maken voor de andere kap, wel toevallig :+

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:17

ziet er degelijk uit! Maar voor dagelijks gebruik zweer ik toch bij onze guardian mask :)
Wereldding, bij het plastic zal ik toch bang zijn voor plastic splinters als de bollen breken en me inderdaad afvragen of er wel genoeg lucht bij het oog komt. Voor gebruik onder toezicht lijkt me bovenstaande kap prima, maar met andere paarden op de weide de hele dag houd ik het bij de guardian mask.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:23

Ik vind de Guardian Mask juist ook behoorlijk paard-onvriendelijk, als ze rollen of schuren ofzo dan gaat het gaas al snel naar binnen staan...juist naar het oog toe. Net als bij de Bug-Eye maskers alhoewel die nog een graadje erger zijn :P

Deze hard plastic dingen zijn dan op zich veiliger. Zal ook niet zomaar kapot gaan lijkt me, zeker zo'n ronding kan heel wat hebben.

Maar àls hij inderdaad kapot gaat kan het wel eens heel vervelend zijn :=

Maar ik vraag me vooral af of hij niet snel krast als ze even rollen en met hun kap over het zand wrijven :P

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:47

Ik heb een cremello die ook gevoelig is op de zon in zijn ogen.....
Waar kan je in Nederland die Guardian maskers ergens kopen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:50

Ik heb ze destijds uit de USA gehaald.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:50

ja de mijne komt ook uit de USA, is na een zomer of 6 van s ochtends vroeg tot s avonds laat dragen nu bijna aanvervanging toe, denk dat ik weer uit de USA bestel, maar je schijnt ze ook in NL te kunnen krijgen.

@ Pmarena; die ervaring heb ik dus juist niet, het rondje op het oog blijft mooi in vorm staan door de harde opstaande randen. Heel wat plausibeler dan al die vliegenmaskers met dat losse fladderige spul dat inderdaad op de oogbol komt met rollen/ regen ed. Ik ben er erg blij mee en 't is voor zover ik na kan gaan (op die van hierboven na misschien want die kende ik nog niet) degene die de meeste straling tegenhoud (en waar je ook nog fatsoenlijk door kan kijken). Voor ons dé oplossing

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:18

Vooral voor de straling is hij geschikt ja :j

Maar ik heb Rena weer haar Cashel vliegenmasker omgedaan omdat die ogen beter vrij hield dat de Guardian, waarbij het gaas dus na rollen naar binnen ging staan en ook niet meer naar buiten kwam :=

Ja, dan moest ik dat doen met mijn hand, maar uit zichzelf of door Rena ging het niet...erg sneu als ze dan zo een halve dag met dat ding tegen haar oog rond moet lopen :(:)

Deze van Rambo lijkt me wel handig om dat te voorkomen trouwens :)

http://www.ooteman.nl/verzorging/poetse ... sk-vamoose

Alleen (tja je bent een zeikerd of niet :o ) vraag ik me daarbij weer af hoe sterk dat is, dat er niet ineens een stokje in haar oog zit ofzo als het mis gaat :=

En ik vind het materiaal maar flodderig om het hoofd zitten...dan komen er weer snel insecten onder -O-

En oren en neusflappen wil ik ook niet :P

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:31

pmarena: Bij die van Rambo staat alleen: vliegwerend. Er staat niet bij vermeld dat ie UV-werend is.

Nog meer tips voor goede UV werende maskers? Ik zoek mét neusflap tegen het verbranden van mijn cremello zijn rose neusje :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:38

Sorry, UV werend is voor mij geen issue, was even gefocussed op het vrijhouden van de ogen :o

Jacardo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:09

Jacardo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:11

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:40

Dank je Jacardo 97!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:51

Ik gebruik de amigo mio flymask voor mijn maanblindheid paard.
Heeft hem 24/7 op en houdt 80% vd straling tegen staat er op de verpakking.
En kost nog geen 12€.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:00

sorry dat het niet helemaal ontopic is maar ik vraag me af hoe jullie het doen
met die gaas maskers als het regent.
dan lopen de gaatjes namelijk vol met water en kun je er niet meer goed door heen kijken.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:06

ambre schreef:
Ik gebruik de amigo mio flymask voor mijn maanblindheid paard.
Heeft hem 24/7 op en houdt 80% vd straling tegen staat er op de verpakking.
En kost nog geen 12€.

Waar koop je die? Staat die ergens op een webshop?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:08

missje schreef:
dan lopen de gaatjes namelijk vol met water en kun je er niet meer goed door heen kijken.

Klinkt grappig.....gaatjes die vol lopen met water :D

Volgens mij heeft mijn paard daar geen last van,nooit gemerkt of gezien in ieder geval. Nu heeft de mijne hem ook eigenlijk alleen op als het zonnig is ivm UV.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:10

Borderjay:gewoon bij de paardendrogist.
Het uv werende staat niet op de site maar wel op de verpakking.
Werkt bij haar super,geen last meer gehad sinds ze hem 24/7 draagt.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:11

Jammer....die Amigo is zonder neusflap -O-

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:18

borderjay schreef:
missje schreef:

Klinkt grappig.....gaatjes die vol lopen met water :D

Volgens mij heeft mijn paard daar geen last van,nooit gemerkt of gezien in ieder geval. Nu heeft de mijne hem ook eigenlijk alleen op als het zonnig is ivm UV.

ja dat probeer ik ook zoveel mogelijk maar als ik naar mn werk moet dan heeft ze hem op en als het dan gaat regenen
maak hem maar eens nat en kijk er maar eens door. ben altijd bang dat mn paard in het draad beland dan