buikflap exzeemdeken blijft niet waar hij hoort

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

buikflap exzeemdeken blijft niet waar hij hoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:23

hoi,

sinds deze zomer staat flint met zo'n exzeemdeken op:
Afbeelding

nu die buik blijft niet waar hij hoor

heeft er iemand tips?

Ekeif96

Re: buikflap exzeemdeken blijft niet waar hij hoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:24

Wat doet de buikflap precies? Schuift hij naar voor/achter naar links/rechts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:26

als ik gister naar flint ging kijken een uurtje later of zo, zat die helemaal vooraan tegen zijn voorbenen (en niet meer iin flap, maar echt alles bij elkaar)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:28

Zitten er geen lussen op de rug waar je de elastische banden doorheen kunt halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:29

nee (dit is ook een voorbeeldfoto) het is alleen met zo'n klipjes

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:38

Misschien kun je er dan zelf op de goede plek een lus op naaien. Hier haal je dan de band met de sluiting eraan door, zodat hij altijd op die plek blijft zitten en niet naar voren kan schuiven.

noekie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:45

Ben je een beetje handig met een naaimachine?
Misschien dat je bovenaan bij de achterste band een gedeelte kunt vaststikken aan de deken of een extra band kan maken die van voor naar achteren loopt waar je de elastische band onderdoor kan doen?
Misschien dat het dan niet meer verschuift..

Ik heb een Ivanhoe deken, waarbij op de rug een band loopt die vastgestikt zit op meerdere punten zodat je een soort lussen krijgt waar je de elastische band met klip doorheen kan steken. Je kunt dan kiezen onder welke lus je de band door laat lopen, zodat deze niet te ver naar voren of naar achteren (ivm de koker) kan schuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:46

ben zelf er niet handig mee, maar kan het altijd aan mijn grootmoeder vragen (ga volgende week wrs een 2de reservedeken kopen, dus dan kan hij deze even missen)

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:49

Rambo eczeemdeken kopen, heb ik nu ook na jaren dekens met buikflappen te hebben gehad. Bij de Rambo klik je de deken aan de onderkant aan elkaar, daar heb je dus geen buikflap nodig. Ideaal en hij is ook sneller weer droog na een regenbui (geen regenrot en schimmel meer) & hij blijft langer goed (zonder schuur/slijtplekjes). Hij is wat duurder, maar beter en je doet er langer mee.

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... itch-hoody

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:06

hmmm zal maandag er eens voor kijken Kkkaren maar € 134,50 is wel wat boven mijn budget

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:37

Als ik de foto gezien heb in een ander topic is het deken gewoon te klein... Lijkt me normaal dat het dan strak naar voren schuift.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:39

Deze deken blijft gewoon netjes op z'n plaats zitten als je de goede maat hebt, ervaring met 3 paarden en ponies over jaren. Ben benieuwd naar een foto?

Nergens voor nodig een duurdere deken te kopen, deze doet het prima! Is supersnel droog na een regenbui (dus niks "die andere is sneller droog") en als er geen ander paard met tanden in gaat hangen, kan ie een paar seizoenen mee.

orizoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:42

Het paardje waar mijn pony bij staat heeft ook zo'n eczeem deken maar dan moet je die buikflap die elastieken door lusjes bij de ruggengraat doen waardoor hij blijft zitten. Ik weet niet of jij ook zo een hebt?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:44

Kkkaren, hoeft die Rambo deken niet over het hoofd? Ik heb er nu een die over het hoofd aan gaat, maar vind dat zelf helemaal niets. Wellicht is dat iets voor de toekomst.

De buikflap kan ik bij mijn paard idd ook door lussen heen halen bovenop de deken en ook zit er een bevestiging van tussen de voorbenen naar de buikflap toe, desondanks schuift hij bij mij toch nog wat naar voren, al neem ik aan een stuk minder dan bij jou chalinka. Ik vind het ook van dat gladde materiaal, kan me voorstellen dat de flap zonder lussen idd schuift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:55

_Alarm_wlkp: het deken past echt wel (heb ooit een foto laten zien van een deken dat te klein was) in mijn profiel staat wel ergens een deken van nu

nu heb ik het deken 2de hands gekocht en er hingen stukken los aan het deken, dat ik er afgehaald heb & ik denk dat dat die lussen waren

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:07

Er zouden inderdaad twee lussen bovenop moeten zitten, waar de clips doorheen gaan. Maar met naald en draad kun je er zelf even twee lussen op zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:10

ja, dat ga ik doen, zoals ik al zei ga ik maandag een extra deken kopen als 'reserve' en dan kan ik die even wisselen en maken ;)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:11

Ik heb net hetzelfde probleem.Bij de mijne zitten de lussen bovenaan op de rug er nog wel op,maar zelfs dat helpt niet.Afhankelijk welke lussen ik gebruik schuift ie voor of achteruit,maar de buikflap zit eigelijk nooit waar die hoort te zitten.Nu moet ik wel zeggen dat hij in het begin beter zat,maar na enkele keren wassen is de pasvorm écht niets meer waard:de buikflap lijkt gewoon te klein,de deken is niet diep genoeg meer(komt nog amper onder de buik uit)en op de rug is ie veel te lang,en schuift dus ook volledig naar achteren.
En mijn paard is net heel gevoelig op de buik.

Ik heb nog een nieuwe liggen,en ben ook zwaar aan het overwegen mij een rambo aan te schaffen.
Als ik elk seizoen een nieuwe goedkope moet kopen komt dat even duur(of zelfs duurder uit).

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:54

MightyMike schreef:
Kkkaren, hoeft die Rambo deken niet over het hoofd? Ik heb er nu een die over het hoofd aan gaat, maar vind dat zelf helemaal niets. Wellicht is dat iets voor de toekomst.

Nee hoor, kun je gewoon over de rug gooien en vastmaken. Ik heb jarenlang Bucasdekens gehad, maar de Rambo is echt veel fijner in alles. Door strap bij de kin verschuift hij ook niet over de hals, ideaal!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 02:27

Ik heb precies dezelfde deken, ik heb de buikflap vastgestikt aan 1 kant, en op de andere kant een rits gezet (wel een grove), ideaal..
Wel even een beschermstofje aanbrengen bij de rits, zowel aan de buik als buitenkant. (het vaststikken niet met te kleine steek doen.. lijkt mij fijner als de buikflap los kan met niet al teveel moeite in nood.)

Overigens heb ik ook een rits gezet in de gehele hals+boeg..tussen rits-zijdes wel elastische band gezet ook. Mijn merrie vindt het over haar hoofd heen trekken van de deken doodeng namelijk.

Ritsen bij een goede fournituur zaak halen/bestellen,.. ik heb er 1 van 80cm voor de buikflap, en een hele lange gehaald voor de hals.. weet even niet meer welke maat dat was.