Nieuw hoofdstel, welke is leuk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lienetjes

Nieuw hoofdstel, welke is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 20:50

Hey allemaal ,
voor mijn verjaardag (over 1 weekje) wilde ik een nieuwe hoofdstel vragen voor mijn pony.
Alleen de vraag is welke.
wel eentje met goede kwaliteit, mooi, het liefst met een zwart onderlaagje (of wit, mag ook)
en eentje die verstelbaar is.
Het is voor mijn pony, new forest merrie van 13 jaar oud en de stokmaat is 1,30. Haar kleur bruin met zwart( in de zomer lichter) met een kolletje en een sneb.
Ik kan geen foto plaatsen, weet niet hoe dat moet. maar zo'n idee kan je wel bedenken denk ik.
alvast bedankt!!
gr (ik weet niet of het hier goed staat, sorry maar ik wist niet waar ik het moest plaatsen!)

AlphaDaemon

Re: Nieuw hoofdstel, welke is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:53

Ik zou als ik jou was gewoon eens goed gaan kijken bij grotere ruitersportzaken zoals Divoza, Hypo- zaken (clubhypo) of sta-rho. Goed vergelijken, kijken wat je mooi vind en wat binnen budget past.
Wil je wel of geen strasssteentjes frontriem, met of zonder sperriem, juist wat dikkere bandjes of dunner.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:55

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:01

East_Valley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:05

Het hoofdstel die saaams laat zien is super gaaf! Ik heb hem ook gekocht voor mijn paardje! Haflinger, het leek mij wel een uitdaging qua kleur maar toch lijkt het niet mooi bij elkaar.
Dus hij is te koop in maat cob haha!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:32

RUI -> HAR

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:40

Ik vind deze altijd errug mooi! Het is van Hypostore

Je hebt deze met een wit onderlegde lak-neusriem en bling-frontriem, de Premiera Athena
http://hypostore.nl/premiera-athena-zwa ... turen.html

En je hebt deze met een wit onderlegde lak-neusriem , een rondgenaaide frontriem en rondgenaaide riempjes
De Premiera Monaco

http://hypostore.nl/premiera-monaco-zwa ... ren-1.html

En als je niet van lak houd hebt je altijd nog deze, de wit-onderlegde neusriem zonder lak, rondgenaaide riempjes en een bling bling frontriem
De Premiera Imperia

http://hypostore.nl/premiera-monaco-zwa ... ren-1.html

Ze zijn er ook in de kleuren bruin en cognac, moet je maar ff kijken op de site.

Verder vind ik de HH Switch ook erg leuk :j

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:45

Saaams schreef:

Deze kan ik niet aanraden. De pasvorm is vreselijk en hij lijkt me niet lekker zitten bij het paard, mede door het kopstuk. En ik kan hem maar niet soepel krijgen.. Het is wel een prachtig hoofdstel, maar absoluut niet praktisch..

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:37

Ligt eraan hoeveel er uitgegeven mag worden... ;)
Maar de Premiera hoofdstellen zijn een aanrader. Verder ben ik ook erg fan van Döbert en Passier.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:12

Leffroi schreef:
Saaams schreef:

Deze kan ik niet aanraden. De pasvorm is vreselijk en hij lijkt me niet lekker zitten bij het paard, mede door het kopstuk. En ik kan hem maar niet soepel krijgen.. Het is wel een prachtig hoofdstel, maar absoluut niet praktisch..

bedoel je de hh switch of degene van de link ?
die van de link heb k zelf ook interesse in namelijk

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:22

little_birdy schreef:

Oow, ik ging er automatisch van uit dat de HH Switch in de link stond afgebeeld, maar dat is dus niet zo. Ik bedoel idd de HH Switch. Heel leuk hoofdstel om te zien, maar hij lijkt me echt niet fijn zitten voor het paard en ik krijg hem maar niet soepel genoeg zodat hij wel lekker gaat zitten..

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:41

[/quote]

Oow, ik ging er automatisch van uit dat de HH Switch in de link stond afgebeeld, maar dat is dus niet zo. Ik bedoel idd de HH Switch. Heel leuk hoofdstel om te zien, maar hij lijkt me echt niet fijn zitten voor het paard en ik krijg hem maar niet soepel genoeg zodat hij wel lekker gaat zitten..[/quote]

zelfde probleem, ik heb dat stuk tussen zn oren erafgehaald en dat scheel een hele hoop, nu zit ie wel goed,
owja en ik heb er n andere frontiem aan.
door gebruik word ie soepeler.
verder vind k m wel eruug mooi.
Afbeelding
oWJA neusriem zit nog niet goed

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:39