beste singel!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

riannezweeds

beste singel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 20:50

welke singel is volgens jullie het beste en fijnste?!

FHS

Re: beste singel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:13

Performance girth van Fairfax!! Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:14

Ik heb een merkloze zachte (je weet wel... nee, ik kan het niet omschrijven) dressuursingel die al jaren meegaat en ik vind hem nog fijn ook... (EJ heeft ze ook, Kieffer heeft ze ook.. dat soort spulletje... ik kan het niet uitleggen) maar vind ze fijn :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:16

Neopreen? :)

Ik heb een anatomisch gevormde lederen singel, super fijn ding!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:05

De beste singel is de singel die qua vorm en functie bij je paard past, qua uitvoering bij je discipline en qua materiaal bij de mate van onderhoud die je eraan wil besteden ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:10

Daenerys schreef:
Neopreen? :)

Ik heb een anatomisch gevormde lederen singel, super fijn ding!

Die ja! Ik vind die dus super fijn... Geen idee waarom... Leren singel daarvoor gehad, maar dat vond ik wat minder? (Was een simpel dingetje...)

VzH heeft wel een leren singel met elastiek.... Maar om de een of andere reden kan ik dan nooit goed aansingelen :') (of nouja, mijn dressuurzadel ligt na het opstappen opeens ook eng los :+ ligt aan mij!)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:14

Er is geen universele beste singel..

Bij m'n vorige bijrijdpony werkte een neopreen super, Karinda krijgt daar juist plekken van omdat een neoprenen dressuursingel net op een dun stukje huid zit bij haar. Dus die heeft nu een fijne superzachte anatomisch gevormde leren singel. :)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 06:51

hmm das wel waar eigelijk, een paard van ons krijgt plekken van de leren singel nieuw dus zonder scheuren wel soepel, de anderen krijgt geen plekken van de singel maar omdat ik altijd lange afstanden rijd zou ik graag een singel hebben die het fijnst zit voo mijn paard omdat ik vind dat tegenover haar prestaties ook goed materiaal moet staan dat haar nergens in hinderd enzv

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:06

Koper schreef:
De beste singel is de singel die qua vorm en functie bij je paard past, qua uitvoering bij je discipline en qua materiaal bij de mate van onderhoud die je eraan wil besteden ;)

Dit is eigenlijk hèt antwoord +:)+

Mijn favoriete singels zijn:

- voor mijn "Engelse" zadel de Tixerant (is goed elastisch en legt de singeldruk op het borstbeen -> snoert paard daardoor niet in dus ZEER comfortabel)
- voor mijn westernzadel de Kavalkade Neomatic (wordt niet meer gemaakt helaas)

En de zeer C-vormige singels zijn ook een geweldige uitvinding voor paarden met een ver naar voren liggende singelgroeve,
daarmee wordt hun zadel niet tever naar voren getrokken zoals bij rechte singels al snel het geval is.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 23-04-13 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:08

Koper heeft helemaal gelijk.
Mijn zwarte ruin kan ik alleen rijden met mijn leren anatomisch gevormde dressuursingel van Prestige. van wat dan ook anders krijgt hij schuurplekken.
Diezelfde singel heb ik vorige week bij mijn merrie een keer gebruikt en die staat nu nog steeds met een singelkneuzing/drukking ervan. Helemaal vergeten dat zij alleen tegen die kunststof 'air'-singels kan...

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:37

Ik ga ook met @Koper mee!
Persoonlijk vind ik neopreen wel erg fijn.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:40

ik vind een neoprene singel ook het fijnste, ik had een anatomische lederen singel maar daar kreeg mijn paard drukplekken van...

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 18:09

heb je ook neopreen met elastiek? ik zou het werkelijk niet weten ben niet thuis in de singels die ik nu zoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:37

Zachte leren van Rossner,tikje anatomisch gevormd.
Die vind ik prettig.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:40

Thorowgood, soort neopreen wat geen vocht opneemt, met elastiek :j

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:58

FHS schreef:
Performance girth van Fairfax!! Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Deze singel heb ik ook en het is inderdaad een geweldige singel. :j

fleur79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:18

MSFC singel, deze:
Afbeelding
Plaatje via google gevonden.

Mijn paarden lopen veel fijner met deze singel! Hij is lekker zacht. Mijn paard had wel eens wondjes met neopreen en dat heeft hij nu niet meer.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 06:28

Ik heb een fijne zachte singel van rossner van leer

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:11

ik heb voor mijn verzorgpaard een met elastiek ik weet niet meer welk merk maar dat is wel heel makkelijk. maar je moet soms wel op passen dat hem niet te strak trekt want door de elastiek trekje hem al snel de strak :)

fleur79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:34

Je moet ook opletten dat als je een singel met elastiek neemt dat er elastiek aan beide kanten van de singel zitten en niet aan 1 kant. Je zadel word dan namelijk een beetje scheef getrokken en de druk is dan niet meer gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:48

Ik heb zelf een simpele lederen singel, maar omdat ze er plekken van krijgt met een bontje er omheen. Zit verder prima.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 06:11

Ik heb de eric le de Tixerant singel. Deze singel legt de druk op een andere plek waardoor de paarden beter kunnen ademen en bewegen. Dit is een hele fijne singel in gebruik. Laatst moest ik even met een andere singel rijden omdat aan mijn singel goudkleurige gespen werden gezet, nou ik heb het geweten! Ze liep heel anders, ik ben er van overtuigd dat het door de singel kwam!

Ik hoor ook goede verhalen over de fairfax singels, maar 300 euro voor een singel? Goedendag! Daar heb je een compleet 2e hands merkzadel voor :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 06:22

fleur79 schreef:
Je moet ook opletten dat als je een singel met elastiek neemt dat er elastiek aan beide kanten van de singel zitten en niet aan 1 kant. Je zadel word dan namelijk een beetje scheef getrokken en de druk is dan niet meer gelijk.

Degene die mijn paard ooit masseerde was ook geen voorstander van elastiek in de singel, omdat de spieren rond de singelplaats dan erger onder druk komen bij het aansingelen en dat werkt weer door in de hele rug.
Idd ALS je kiest voor elastiek, elastiek aan twee kanten.

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 07:47

fleur79 schreef:
Je moet ook opletten dat als je een singel met elastiek.neemt dat er elastiek aan beide kanten van de singel zitten en niet aan 1 kant. Je zadel word dan namelijk een beetje scheef getrokken en de druk is dan niet meer gelijk.

daar hebben we ook voor gekozen voor elastiek aan 2 kanten. En de eigenaarrese heeft reuma dus is wat makelijker voor haar om aan te singelen

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 08:14

oh goh daar had ik nog niet over nagedacht! ik heb nu een anatomisch gevormde singel 2 kanten elastiek en leer.´, paard krijg kale plekjes onder de buik, heb er nog een hoes voor liggen ma wou eigelijk even wachten tot ie klaar is met verharen omdatik het zo zonde vind van de hoes, gaat dit met een neopreen beter? geen kale plekjes?