Seat saver

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laposte

Seat saver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 18:07

Hallo,

Sinds 1 jaar heb ik een lease paard. Ik rij 3x id week op haar. In dit jaar heb ik 2 broeken, met lederen kontstukken, versleten.
Volgens de ruitersportwinkel zou dit kunnen komen door een 'slecht' zadel. Heeft iemand prutsmuts ervaring mee? En helpt een seatsaver hier misschien ook voor??

GR. Laura

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:26

Omdat je topic beter op Harnachement thuishoort ga ik het daarheen verplaatsen.

ED --> HAR

_Bianca

Re: Seat saver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:31

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dit aan het zadel ligt. Ik heb het probleem ook, 5maand een rijbroek en nu al een gat. Volgens mij ligt het echt aan de kwaliteit van de rijbroek. Welk merk had je?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:09

ik denk aan de kwaliteit van de rijbroek
ik rijd soms meerdere paarden op een dag en heb sommige broeken al ruim een jaar met volledig zitvlak

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:31

Ik kan me ook niet voorstellen dat dit door het zadel komt? Lijkt me eerder een kwestie van een slechte rijbroek! Ik rijd wekelijks een stuk of 5 keer en mijn broeken gaan minstens twee jaar mee!

laposte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 21:22

Ik kon het mij ook niet voorstellen ... Maar heb het nog nooit gehad, sinds dit zadel ... Die broeken waren beide €200. 1 broek was gewoon van HH en de andere weet ik eerlijk gezegd niet, maar volgens hun was dat hun beste broek -.-' sonde van mijn geld iig ...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:25

wat voor een zitvlak heeft je zadel dan ?
heb je een foto?

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:34

Ik heb het met een HVpolo van €120.. Ga denk ik in het vervolg maar voor de betere merken, ipv de zogenaamde 'mode'broeken.. Baal er wel van in ieder geval! ik vind het trouwens van jouw winkel ook knap slechte service, de schuld bij het zadel leggen!

astridvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 00:23

Daar heb ik dus nog nooit problemen mee gehad. Bij mij gaan rijbroeken minimaal 3 jaar mee (zo oud is de oudste nu toch. maar door af te vallen kan ik sommige broeken gewoon niet meer aan doen die wel ouder zijn.. Daarmee dat ik dus niet zeker weet hoe lang ze mee gaan). Ik heb er wel in totaal een stuk of 5-6 waarmee ik afwissel (Witte rijboeken niet meegeteld), maar ik loop er ook vaak mee rond als ik niet rij, ze zitten zo zalig die rijbroeken ;D ..
Merken Harrys horse, global en een pro rider (volgens mij)
Prijzen tussen €40 en €70, dus niet de goedkoopste modellen, maar zeker niet de duurste, en ben heel content van de kwaliteit.

Volgens mij kan het inderdaad niet dat dergelijke schade komt door het zadel. Daarom denk ik niet dat het probleem kan worden opgelost door een seat saver. Deze dienen eigenlijk enkel om de ruiter aangenaam en zacht te laten zitten in het zadel.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 04:19

Ik heb een tijdje rijbroeken versleten... op de fiets. Mijn fietszadel had een ruwe naad waar mijn rijbroeken op sleten. Fiets je veel?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 05:16

Of je duwt teveel met je zit, dan glij je teveel over je zadel....

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:34

Ik weet niet met wat voor zadel je rijdt maar je kan natuurlijk altijd kijken naar de naden die op het zadel lopen en kijken of dit qua plaats overeenkomt met de gaten in je broek;) Misschien ligt het leer niet lekker of is het niet netjes afgewerkt. Dit zou (al dan niet in combinatie met je zit) in theorie inderdaad eerder schuurplekken moeten kunnen opleveren.

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:36

Ik heb van de epplejeck een rijbroek van 60 euro en heb hem nu 3 jaar en nog nooit iets mee gebeurt.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:39

Ik fiets nu niet meer met mijn rijbroek, en kan er in eens een stuk langer mee door haha. Voorheen fietste ik ook veel er mee en gebruikte ik toch ook wel 2 a 3 broeken per jaar (met lederen zit). Misschien is het een optie om als je met de fiets zou moeten, je op stal om te kleden?

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:49

Ik heb gisteren ontdekt dat het mij bij toch wel een beetje door het zadel komt. Het zitvlak in mijn gehele broek is slecht, maar precies op de plek waar ik tegen het zadelrokje (dat flapje over de stijgbeugelriemen) aan zit, zit een scheurtje in mijn broek...

Het zal dus de combinatie zijn van een slecht zitvlak en een "drukpunt" van mijn zadel op mijn broek. Blijf er wel bij dat ik het slecht vindt.. Bijna niemand koopt toch elke 5 maanden een nieuwe rijbroek?

Ga nu denk ik toch ook maar andere stijgbeugels kopen, met een plattere gesp. Ik heb namelijk nog zo'n zelfde rijbroek als die ene die nu kapot is.