paard zwart houden, zomerdeken -en vliegdeken in één

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eastpak

paard zwart houden, zomerdeken -en vliegdeken in één

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 19:54

Ik wil mijn fries gaan zwart houden deze zomer, daarom zoek ik een zomerdeken en vliegdeken in één.
Iemand soms suggestie's, liefst niet te te duur en niet te lange levertijden...

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:36

Sok

Re: paard zwart houden, zomerdeken -en vliegdeken in één

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:39

Je paard een deken op doen om hem zwart te houden.. Hoe zie je dat voor je met benen, hoofd, manen en staart?

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:51

Sok schreef:
Je paard een deken op doen om hem zwart te houden.. Hoe zie je dat voor je met benen, hoofd, manen en staart?

@ sok, zo gek vind ik het niet, als je showt met je fries wordt een door de zon verkleurde bruine je bij het FPS niet in dank afgenomen (en ja dat vind ik ook niet kunnen maar vertel ze dat maar eens bij het stamboek)

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:54

Ik heb een gewone vliegendeken met hals en mijn paard blijft er prima zwart onder!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:55

En dat is lariekoek, Wildhorse99. Als hij ietsje bruin is door de zon, dan kijkt een jury daar echt wel doorheen. En de ene fries verkleurt wel in de zomer en de ander weer niet. Je hebt namelijk verschillende kleuren zwart. Het bruin worden komt ook vaak doordat een paard gaat zweten. En als hij/zij dan niet goed afgespoelt wordt, dan verkleurt hij/zij soms ook door het achtergebleven zweet.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:55

Ik heb er eentje van het eigen merk van Ooteman, die reflecteert het licht (het is gewoon een vliegendeken) en die werkt goed! Kostte me toen maat 10 euro omdat 'ie in de aanbieding was :D

Misschien kun je daar eens naar kijken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:57

Wat is het nut van een zomer en vliegendeken in 1?
Ik neem aan dat je een deken wil die voornamelijk de zon tegen houdt (dus een reflecterende kleur) en zo min mogelijk paard vrij laat.
Ik zou dan voor zoiets gaan:
Afbeelding
Wit of zilver is dan de beste kleur is mijn mening

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:59

Mijn paard is inderdaad ook alleen buin bij de zweetplekken. Singel staat er standaard in helaas.
Spoel haar goed af, maar niets aan te doen helaas.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:00

wildhorse99 schreef:
Sok schreef:

@ sok, zo gek vind ik het niet, als je showt met je fries wordt een door de zon verkleurde bruine je bij het FPS niet in dank afgenomen (en ja dat vind ik ook niet kunnen maar vertel ze dat maar eens bij het stamboek)

Ik snap waarom het gebeurt, maar je beest het hele jaar rond met een deken laten staan vind ik best sneu.. :\
Als hij een deken nodig heeft, a la, maar alleen om hem zwart te houden?! :\

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:01

Wat is er nou sneu aan een paard met een deken?
Met of zonder reden?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:03

Als ik zie hoe de meeste paarden genieten als ze even mogen rollen zonder deken, denk ik er wel een paar keer vaker over na of een deken nou daadwerkelijk nodig is.. En er staat toch ook VIND IK.. Geloof dat ik dat nog steeds gewoon mag vinden. :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:05

Van mij mag je dat vinden, Sok. Hier krijgen ze in de zomer ook geen deken op om ze zwart te houden. Liever gelukkig en een beetje bruin, dan ongelukkig en zwart. Paard geniet er echt weer van dat ze zonder deken op buiten kan lopen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:08

FriesWytske schreef:
Van mij mag je dat vinden, Sok. Hier krijgen ze in de zomer ook geen deken op om ze zwart te houden. Liever gelukkig en een beetje bruin, dan ongelukkig en zwart. Paard geniet er echt weer van dat ze zonder deken op buiten kan lopen.

Gelukkig! :D
Ik denk er precies hetzelfde over!

Nou zijn paarden niet per definitie ongelukkig met een deken op natuurlijk, maar als ik inderdaad zie hoe die van mij zonder deken in het zonnetje staat te genieten en lekker kan rollen, betwijfel ik het toch of het wel fijn is voor ze..

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 16:08

Bedankt voor de tips! Nog even over nadenken of ik ze daadwerkelijk een deken om doe.

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:28

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:21

Volgens mij doe je een vliegendeken sowieso om om je paard te helpen.. zie hier dus ook een bedoeling dat TS haar paard gelukkig wil maken, en niet alleen voor de kleur want dan zou ze wel gewoon een zomerdeken opdoen :)